Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
3B Modelleme Temelleri | ID 217 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Endüstri ürünleri tasarımı |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Çınar NARTER |
Dersin Amacı: | Tasarım ortamının vazgeçilmez öğesi olan biçimleme çalışmalarında sayısal ortamın varlığını, katkısını ve sonuca etkisini öğrenciye ?3D Modo 501? aracılığı ile aktarmak. Sayısal modelleme ve sunumunun örnek bir yazılım (3d Modo 501) üzerinde detaylandırılarak sayısal model oluşturma sürecinin baştan sona tüm aşamalarındaki evrelere ilişkin teorik ve uygulamalı olarak aktarmak. Görsel sunum desteği ile örnekleme ve teorik anlatımlar yaparak öğrencilerin sayısal ortamı kullanabilme becerilerini kazandırmaya yönelik uygulama çalışmaları ile sınamak. |
Dersin İçeriği: | "3D Modo" programının ara yüzünün tanıtımından başlayarak üç boyutlu modelleme mantığının nasıl çalıştığını, programın en temel modelleme tekniklerinin öğretilmesi ile öğrenciye ürün tasarımı sürecinde tasarım fikirlerini en kolay ve pratik yöntemlerle üç boyutlu halde modelleyebilme yetkinliğini kazandırabilmek. Prog aracılığı ile elde edilen modelin renk, malzeme ve doku özelliklerinin programın render motorunun kullanılması ile gerçekçi görünümler elde etmeye yönelik bilginin aktarılması. Hızlı görsel sunum hazırlanmasında programın yeterlilikleri ve özelliklerinin tanıtılması ve öğretilmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | - Görsel destekli sunumlar- Örnek çalışmalar- Teorik anlatım ve uygulama- Modellenecek objenin üç görünüş referans teknik çiziminin elde edilmesi- Referans çizim üzerinden adım adım modelleme- Ev ödevi olarak internet üzerinden konu ile ilgili tutorial seyretme ve uygulama |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanımı | Açılış dersi, tanışma, öğrenci durumu genel değerlendirme. Dönemin içeriğinin anlatılması |
2 | Sayısal dil nedir. Genel ve temel tanımlar | Örnek yazılımın tanımı (Modo 501) |
3 | Ana formların örnekleriyle model oluşturma - 1 | Temel eğitimdir. Biçim oluşturulmaz. |
4 | Ana formların örnekleriyle model oluşturma - 2 | Temel eğitimdir. Biçim oluşturulmaz. |
5 | Modelleme yöntemleri - 1 | Nokta, çizgi, düzlem, analitik düzlem, üç boyutlu uzay kavraması |
6 | Modelleme yöntemleri - 2 | Nokta, çizgi, düzlem, analitik düzlem, üç boyutlu uzay kavraması |
7 | Ara Sınav | |
8 | Modelleme yöntemleri ? 3 | Biçim oluşturma, katı modelleme |
9 | Modelleme yöntemleri ? 4 | Biçim oluşturma, katı modelleme |
10 | Modelleme yöntemleri ? 5 | Polygon Modelleme ve Subdivision Modelleme arasındaki farklar |
11 | Modelleme yöntemleri ? 6 | Polygon Modelleme ve Subdivision Modelleme arasındaki farklar |
12 | 12 Renk ve Yüzey Dokulandırma | Model üzerinde haritalama yöntemleri Model üzerinde haritalama ve Render işlemi |
13 | Işık Kullanımı ve Yüzeylerin Işık ile Test edilmesi | Model üzerinde haritalama ve Render işlemi |
14 | Sunum Testi, Son Eleştiriler | Genel tekrar ve soruların oluşturulması |
Erdem Çörekçi ders notları ve uygulama modelleri |
- Juan Jiménez García, Building 3D Models with modo 701, ISBN : 1849692467, October 2013 - Daniel M. Ablan, The Official Luxology modo Guide, Sept. 26, 2006, ISBN: 1598630687 - Wes McDermott, Real-world Modo: In the Trenches with Modo, Taylor & Francis, 2010 - www.luxology.com - www.newtek.com - www.adope.com - www.thefoundry.com |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Total: | 0 | 0 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# |
OC1 |
OC2 |
OC3 |
OC4 |