Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sanat | CF 102 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Levent SOYSAL |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: Görsel sanatların bir ifade biçimi olarak nasıl algılanabileceğini kavrayabilmesi, Öğrencileri görsel çalışmalar alanındaki anahtar kavramlar ve tartışmalar ile tanıştırması, Öğrencilerin sanat nesnesini konu, form, içerik açılarından eleştirel metotlarla analiz edebilmelerini sağlayarak onların görsel sanatları algılama becerilerini geliştirebilmesi, Öğrencilere farklı dönemlerde üretilen görsel sanat ürünlerini eleştirel lenslerle analiz etme ve yorumlama becerisini edinmesi, Öğrencileri görsel ve medya okuryazarlığı hakkındaki kuramları ile tanışması beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders görsel kültürü anlama, analiz edebilme ve kuramsallaştırabilmenin çeşitli yolları hakkında bir giriş sunar. Ders, görsel çalışmalar alanındaki anahtar kavramlar ve tartışmaları ve görsel sanat alanındaki başlıca gelenekleri ile öne çıkan ürünleri inceler. ‘İletişim ve Sanat’ öğrencileri çağdaş sanat düşüncesi ve pratikleri ile tanıştırır. Ders, çeşitli sanat ürünlerinin incelenmesiyle ‘görsel dil’ hakkında genel bir bilgi sunarak ve sanat pratiklerine ilişkin temel kavramları gündeme getirerek bir giriş yapar. Bu ders, görsel sanatları nasıl gördüğümüz, analiz ettiğimizi ve kavramaya çalıştığımızı incelemek üzere tasarlanmıştır. Ancak, ders tarihsel bir genel bakış sunmayı ya da insanlık tarihi boyunca üretilen sanat nesnelerini kronolojik bir yaklaşımla araştırmayı hedeflemez. Ders, öğrencilere derslerinde ya da günlük hayatlarında sanat üzerine entellektüel tartışmalara katılabilmelerini sağlayacak eleştirel bakış açıları kazandırmayı hedefler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders Anlatımlı ve Tartışma Seminerleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş: Film Gösterimi ve Tartışma | Yok |
2 | Görsel Sanatlara Giriş-I: Antik Çağ’dan Rönesans’a | http://smarthistory.khanacademy.org/Web sitesinden seçilmiş okumalar |
3 | Görsel Sanatlara Giriş-II: Rönesans | http://smarthistory.khanacademy.org/Web sitesinden seçilmiş okumalar |
4 | Görsel Sanatlarda Görme Biçimleri-I | Ways of Seeing: Ch. 1, (pp. 7-20) |
5 | Görsel Sanatlarda Görme Biçimleri-II | Ways of Seeing: Ch. 1, (pp. 20-34) |
6 | Göstergebilim-I: İşaret, Sembol, Göstergebilim | Practices of Looking: Ch. 1, ‘Practices of Looking: Images, Power and Politics” (pp.10-43) |
7 | Göstergebilim-II: Metafor, Metanomi, Denotasyon, ve Konatasyon | Seeing is Believing: An Introduction to Visual Communication. Ch. 2, “How We See” (pp.45-71) |
8 | Değerlendirme ve Sınıf içi alıştırmalar | Yok |
9 | Anlamı Kuran İzleyiciler: Kodlama ve Kodaçımı | Practices of Looking: Ch. 2, “Viewers Make Meaning” (pp. 45-68) |
10 | Görme, Sahiplenme ve Kontrol | Practices of Looking: Ch. 3, “Spectatorship, Power, and Knowledge” (pp. 72-108) |
11 | Görme ve Arzu: Görsel Temsiliyette Cinsiyet Politikaları | Ways of Seeing: Ch. 3, (pp.45-64) |
12 | Fotoğraf ve Çoğaltılan İmge | Practices of Looking: Ch. 4, ‘Reproduction and Visual Technologies’ (pp.109-150) |
13 | Kitle İletişim Araçları ve Kamusal Alan | Practices of Looking: Ch. 5, ‘The Mass Media and the Public Sphere’ (pp. 151-188) |
14 | İmgenin Gücü: Gözetleme Toplumu | Foucault, Michele. “Panopticism,” in Discipline and Punish: The Birth of the Prison. Vintage Books. (pp. 195-228.) |
Ders kiti |
Berger, Arthur Asa. Seeing is Believing: An Introduction to Visual Communication. New York: McGraw-Hill, 2008. Berger, John. Ways of Seeing. Penguin Books Ltd.: 1977. Foucault, Michele. “Panopticism,” in Discipline and Punish: The Birth of the Prison. Vintage Books. (pp. 195-228.) Sturken, Marita and Cartwright, Lisa. Practices of Looking: An Introduction to Visual Culture. Oxford: Oxford University Press, 2008. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Uygulama | 4 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 20 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 4 | 3 | 12 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | 3 | 2 | ||||||||
OC2 | 3 | |||||||||
OC3 | 2 | 3 | ||||||||
OC4 | 2 | |||||||||
OC5 | 3 | 3 | 2 |