Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Dünya Tarihi ve Medeniyetleri | CF 104 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Levent SOYSAL |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin: Beşeri ve sosyal bilimlerdeki başlıca konseptleri öğrenmeleri, Bu konseptlere dayanan ve onlardan faydalanan sosyal bilimlere ait teorilerle tanışık olmaları Kurumsal olarak çerçevelenmiş ve zaman ve mekan içinde değişen konseptlere dair bir anlayış geliştirmeleri, Eleştirel düşünme ve analiz edebilme kapasitesi geliştirmeleri, Konuya dair başlıca okumaları yapabilme ve hem sözlü hem de yazılı olarak argüman oluşturabilmeleri, beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencilerin dört yıllık üniversite eğitimleri süresince karşılacakları uygarlık, tarih, zaman, mekan, mitler, din, birey, toplum, aile, devlet, uşus, ırk, toplumsal cinsiyet, kültür, küreselleşme gibi ö konseptlerin içerikleri ve sosyal bağlamlarına odaklanır. Neredeyse kronolojik bir sıra izlenerek, bu ders öğrencilerin belli gelişmelere sebep olan tarihi bağlamları ve entellektüel şartları anlamalarına olanak verecektir. Kapsayıcı tema uygarlığı ve farklı uygarlık nosyonlarını nasıl anladığımızı görmek ve dünyayı nasıl algıladığımız günlük pratiklerimizi nasıl oluşturduğumuzu kavramaktır. Ders dünyanın başlangıcından itibaren olan periyottan- bilimsel,dinsel ve mitlere özgü başlangıç hikayelerinde tasvir edildiği gibi- kolonyalist dönemleri ve 20.yy’ın başlarına kadar olan devrimleri kapsayacaktır. Öğrenciler birincil ve ikincil kaynaklardan yaptıkları okumalardan ve izledikleri tarih, aile, din, şehir ve/veya ulus izleği etrafında dönen belgeseller ve/veya uzun metrajlı filmlerden derslerde işlenen konseptler göz önünde bulundurularak faydalanacaklardır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders temel olarak konu anlatımları ve tartışma oturumlarından oluşmaktadır- tartışma oturumlarında aktif katılım zorunludur. Müfredattaki okumalar konu anlatımları ve tartışma oturumlarını tamamlayacak şekilde hazırlanmıştır. Öğrencilerden ders materyallerini okumuş olarak gelmeleri ve tartışma oturumlarında bu okumalar hakkındaki düşüncelerini belirtmeleri beklenmektedir. Okumalardan ve konu anlatımlarından hazırlanacak olan 20 puan değerinde ders içi quiz yapılacaktır. Öğrencilerden ayrıca okumalar ve konu anlatımları baz alınarak değerlendirme yazıları yazmaları ve bu yazıları Blackboard sistemine yüklemeleri beklenecektir. ( 20 Puan ) Dersi başarıyla tamamlamak için gerekli son koşul ise, dönem projesi ve final sınavı olacaktır. Dönem projesi ve final sınavı hakkında ayrıntılı bilgi sınıfta verilecektir. Dersler süresince film gösterimleri yapılabilir. ( film adı, gösterim zamanı ve yeri duyurulacaktır.) Öğrencilerin film gösterimlerine katılımları zorunludur. Not : Dersi başarıyla tamamlamak için minimum p katılım zorunludur. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Ders Planı | |
2 | Dünyayı Keşif | Okuma: Gaugin, Paul. Paul Gaugin's Intimate Journals, selections. Film: Black and White in Color (Jean-Jacques Annaud, 1976) |
3 | Fransız Devrimi ve Diğer Devrimler | Okuma: Duyurulacak Film: Queimada! (Burn!, İsyan!) (Gillo Pontecorvo, 1969) |
4 | Ulusları Hayal Etmek | Okuma: Anderson, Benedict, Imagined Communities, selections Film: The Battle of Algiers (Gillo Pontecorvo, 1966) |
5 | Sosyal Olanı Hayal Etmek | Okuma: Durkheim, Emile, “The Division of Labor in Society,” in Classical Sociological Theory, Craig Calhoun et al. (eds), selected pages. Film: Modern Times (Charles Chaplin, 1936) |
6 | Irk ve Toplumsal Cinsiyet | Okuma: Duyurulacak Film: TBA. |
7 | Sanat, Toplum ve Modernite | Okuma: Duyurulacak Film: Duyurulacak |
8 | Devlet, Bürokrasi ve Kurumlar | Okuma: Weber, Max, “Bureaucracy,” in Classical Sociological Theory, Craig Calhoun et al. (eds), selected pages. Film: The Trial (Orson Welles, 1962) |
9 | Birey, Öz ve Kimlik | Okuma: Freud, Sigmund, “Civilization and its Discontents,” in Classical Sociological Theory, Craig Calhoun et al. (eds), selected pages. Film: Duyurulacak |
10 | Yüksek, Alt ve Kitle Kültürü | Okuma: Duyurulacak Film: Duyurulacak |
11 | Medya Olayları, Medya Dünyası | Okuma: Duyurulacak Film: News Room (TV Series, Created by Aaron Sorkin, 2012) |
12 | Göçler ve Seyahatler | Okuma: Castles, Stephen and Mark J. Miller, The Age of Migrations, selections. Film: Otobüs (Bus) (Tunç Okan, 1975) & What Have I done to Deserve This (Pedro Almadovar, 1984) |
13 | Küreselleşme ve Diğer Şeyler | Okuma: Stiglitz, Joseph E., Globalization and its Discontents, selections. Film: Up in the Air (Jason Reitman, 2009) |
14 | Tekrar ve Değerlendirme |
Bütün kurs materyalleri Blackboard ve Bilgi Merkezi üzerinden erişilebilir olacaktır. Gaugin, Paul. Paul Gaugin's Intimate Journals,selections. Anderson, Benedict, Imagined Communities, selections Durkheim, Emile, “The Division of Labor in Society,” in Classical Sociological Theory, Craig Calhoun et al. (eds), selected pages. Weber, Max, “Bureaucracy,” in Classical Sociological Theory, Craig Calhoun et al. (eds), selected pages. Freud, Sigmund, “Civilization and its Discontents,” in Classical Sociological Theory, Craig Calhoun et al. (eds), selected pages. Castles, Stephen and Mark J. Miller, The Age of Migrations, selections. Stiglitz, Joseph E., Globalization and its Discontents, selections. |
Films |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 1 | 10 |
Proje | 1 | 10 |
Ödev | 2 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 7 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 3 | 14 | 42 |
Proje | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 20 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | |||||
OC2 | 1 | 1 | 2 | |||||||
OC3 | ||||||||||
OC4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | ||||
OC5 | 1 | 3 |