Akademik Birim: |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
İrem İNCEOĞLU |
Dersin Amacı: |
1) Entegre pazarlama iletişimi anlayışını geliştirmek
2) Pazarlama iletişimi içindeki kilit öğelerin (ör. Reklamcılık, tanıtım, doğrudan pazarlama ve İnternet) nasıl entegre olduğunu anlamak
3) Gerçek dünya deneyimlerine ilişkin bir takım pragmatik örnekleri ve vaka analizlerini analiz ederek teoriyi pratiğe çevirmek.
4) Ekip çalışması ve bütünleşik pazarlama iletişimine dair teorileri derinlemesine anlamak.
|
Dersin İçeriği: |
Bu ders, yayın, baskı, açık hava, satın alma noktası, doğrudan posta, internet, halkla ilişkiler, tanıtım ve daha pek çok konuda önemli medyaya genel bir bakış sunan IMC olarak bilinen en son pazarlama iletişimi uygulamalarına odaklanmaktadır. Dersin vurgusu, en son değere dayalı pazarlama kavramlarını kullanarak ve "iletişim yatırım getirisi"ni ölçerek bir IMC programının nasıl analiz edileceği ve oluşturulacağı üzerinedir. Vaka çalışmalarının bireysel analizi ve tartışılması yoluyla öğrenciler, hem IMC yöntemlerini hem de diğer iletişim araçlarını kullanarak temel pazarlama ilkelerini nasıl uygulayacaklarını öğrenirler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- IMC'nin temel prensipleri, teorileri, kavramları ve dinamikleri hakkında bilgi sahibi olmak
- 2- Vaka analizinde ve pratik şekilde karar vermek için bu ilke ve araçları uygulamak
- 3- İlgili kuramları ve yapıları öğrenme ve bunları yöntemlerle ilişkilendirmek
- 4- Uygulama yoluyla öğrenilen kavramları / teknikleri, kapsamlı bir pazarlama planı ve bir IMC stratejisinin hazırlanmasına entegre etmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Dersler (sesli / görüntülü materyal ile), Seminerler (Sınıftaki alıştırmalar yoluyla interaktif öğrenci katılımı ve Q & A ile küçük grup tartışmaları) Atölye çalışmaları (analiz yöntemlerini uygulama, sunumlar) Açık Kitap Ara Sınavı Araştırma temelli ara sınav sunumları. Final sınavı |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.