DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Bütünleşik Pazarlama İletişimi CF 216 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: İrem İNCEOĞLU
Dersin Amacı:
1) Entegre pazarlama iletişimi anlayışını geliştirmek
2) Pazarlama iletişimi içindeki kilit öğelerin (ör. Reklamcılık, tanıtım, doğrudan pazarlama ve İnternet) nasıl entegre olduğunu anlamak
3) Gerçek dünya deneyimlerine ilişkin bir takım pragmatik örnekleri ve vaka analizlerini analiz ederek teoriyi pratiğe çevirmek.
4) Ekip çalışması ve bütünleşik pazarlama iletişimine dair teorileri derinlemesine anlamak.
Dersin İçeriği: Bu ders, yayın, baskı, açık hava, satın alma noktası, doğrudan posta, internet, halkla ilişkiler, tanıtım ve daha pek çok konuda önemli medyaya genel bir bakış sunan IMC olarak bilinen en son pazarlama iletişimi uygulamalarına odaklanmaktadır. Dersin vurgusu, en son değere dayalı pazarlama kavramlarını kullanarak ve "iletişim yatırım getirisi"ni ölçerek bir IMC programının nasıl analiz edileceği ve oluşturulacağı üzerinedir. Vaka çalışmalarının bireysel analizi ve tartışılması yoluyla öğrenciler, hem IMC yöntemlerini hem de diğer iletişim araçlarını kullanarak temel pazarlama ilkelerini nasıl uygulayacaklarını öğrenirler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- IMC'nin temel prensipleri, teorileri, kavramları ve dinamikleri hakkında bilgi sahibi olmak
  • 2- Vaka analizinde ve pratik şekilde karar vermek için bu ilke ve araçları uygulamak
  • 3- İlgili kuramları ve yapıları öğrenme ve bunları yöntemlerle ilişkilendirmek
  • 4- Uygulama yoluyla öğrenilen kavramları / teknikleri, kapsamlı bir pazarlama planı ve bir IMC stratejisinin hazırlanmasına entegre etmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Dersler (sesli / görüntülü materyal ile), Seminerler (Sınıftaki alıştırmalar yoluyla interaktif öğrenci katılımı ve Q & A ile küçük grup tartışmaları) Atölye çalışmaları (analiz yöntemlerini uygulama, sunumlar) Açık Kitap Ara Sınavı Araştırma temelli ara sınav sunumları. Final sınavı


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ders İçeriği ve Anahtar Kavramlar Ders Müfredatı
2 Pazarlamanın tanımı, pazarlama süreci ve entegre pazarlama iletişimi (IMC) Bölüm 1
3 Teorik Çerçeve 1 21.YY
4 4 Teorik Çerçeve 2 21.YY
5 Teorik Çerçeve 3 20.YY
6 Bölüm 2 & Bölüm 3
7 Bölüm 4 & Bölüm 5
8 Bölüm 6 & Bölüm 7
9 Ara Sınav
10 Okuma 1
11 Okuma 2
12 Okuma 3
13 Okuma 4
14 Genel Tekrar Okuma 1-4


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

“Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective” by George E. Belch and Michael A. Belch, Eighth Edition, McGraw-Hill Irwin.


DİĞER KAYNAKLAR

Okuma ve web siteler Blackboard üzerinden duyurulacaktır.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 40
Final Sınavı 1 50
Total: 16 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje11313
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler12560
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11515
Final Sınavı12020
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4