DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Kurumsal İletişim CF 255 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: İrem İNCEOĞLU
Dersin Amacı: Öğrencilerin,
1. Kurumsal iletişimin işletmelerdeki stratejik rolünü anlamaları,
2. Kurumsal iletişimin uzmanlık alanlarını anlamaları,
3. Kurumsal iletişimin teorik altyapısını anlamaları beklenir.
Dersin İçeriği: Bu derste, etkili kurumsal iletişim sisteminin nasıl oluşturulacağı dünyadaki ve Türkiye`deki bazı saygın şirketlerin kullandıkları başarılı iletişim stratejileri ve taktikleriyle örgütlerin iş hedeflerine nasıl ulaşacakları öğretilmektedir. Ayrıca kurumsal markaların rekabette bir adım önde olmaları için itibar yönetimi hakkında bilmeleri gerekenler ve geleceğin yöneticilerine paydaşlarıyla nasıl etkileşimli iletişim kuracakları gösterilmektedir. Derste, alanında lider örgütlerin gerçek vakaları ayrıntılı şekilde analiz edilecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Kurumsal iletişimin çeşitli uzmanlık alanlarındaki paydaş ilişkilerini yönetebilmeyi öğrenmek.
  • 2- İletişim bakış açısıyla kurumsal stratejileri analiz etmeyi, planlamayı ve yönetmeyi öğrenmek.
  • 3- Kurumsal iletişimle ilgili yeni bilgiler üretmek üzere teori ve yöntemleri uygulamayı öğrenmek.
  • 4- İkna edici şekilde tartışmayı ve daha iyi iletişim becerileri göstermeyi öğrenmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri 1. Ders anlatımı 2.Sınıf tartışması 3.Örnek vaka çalışması 4.Öğrenci sunumları


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Kurumsal iletişim nedir?
2 Kurumsal iletişime bir yönetim işlevi olarak genel bir bakış.
3 Stratejik iletişim yönetimi ve kurumsal iletişimin teorik altyapısı.
4 Kimlik, Marka, İmaj ve İtibar Yönetimi.
5 Kurumsal reklam.
6 Medya ilişkileri.
7 İç İletişim.
8 Kurumsal Sosyal Sorumluluk İletişimi.
9 Kurumsal iletişimde çağdaş konular.
10 Aktivizm ve Sivil Toplum Kuruluşları.
11 Kurumsal iletişim kampanyasının temel ilkeleri.
12 Çalıştay ve örnek vaka incelemeleri.
13 Sunumlar.
14 Sunumlar.


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Cornelissen, Joep, Corporate Communication: A Guide to Theory and Practice, London: Sage, 2011.


DİĞER KAYNAKLAR

Ders notları/makaleler/slaytlar.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 1 40
Final Sınavı 1 60
Total: 2 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje13030
Sunum/Jüriye Hazırlık2918
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler41040
Final Sınavı12020
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4