DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Kurumsal İletişim |
CF 255 |
Bahar |
03+00+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
İrem İNCEOĞLU |
Dersin Amacı: |
Öğrencilerin,
1. Kurumsal iletişimin işletmelerdeki stratejik rolünü anlamaları,
2. Kurumsal iletişimin uzmanlık alanlarını anlamaları,
3. Kurumsal iletişimin teorik altyapısını anlamaları beklenir. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste, etkili kurumsal iletişim sisteminin nasıl oluşturulacağı dünyadaki ve Türkiye`deki bazı saygın şirketlerin kullandıkları başarılı iletişim stratejileri ve taktikleriyle örgütlerin iş hedeflerine nasıl ulaşacakları öğretilmektedir. Ayrıca kurumsal markaların rekabette bir adım önde olmaları için itibar yönetimi hakkında bilmeleri gerekenler ve geleceğin yöneticilerine paydaşlarıyla nasıl etkileşimli iletişim kuracakları gösterilmektedir. Derste, alanında lider örgütlerin gerçek vakaları ayrıntılı şekilde analiz edilecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kurumsal iletişimin çeşitli uzmanlık alanlarındaki paydaş ilişkilerini yönetebilmeyi öğrenmek.
- 2- İletişim bakış açısıyla kurumsal stratejileri analiz etmeyi, planlamayı ve yönetmeyi öğrenmek.
- 3- Kurumsal iletişimle ilgili yeni bilgiler üretmek üzere teori ve yöntemleri uygulamayı öğrenmek.
- 4- İkna edici şekilde tartışmayı ve daha iyi iletişim becerileri göstermeyi öğrenmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
1. Ders anlatımı 2.Sınıf tartışması 3.Örnek vaka çalışması 4.Öğrenci sunumları |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Kurumsal iletişim nedir? |
|
2 |
Kurumsal iletişime bir yönetim işlevi olarak genel bir bakış. |
|
3 |
Stratejik iletişim yönetimi ve kurumsal iletişimin teorik altyapısı. |
|
4 |
Kimlik, Marka, İmaj ve İtibar Yönetimi. |
|
5 |
Kurumsal reklam. |
|
6 |
Medya ilişkileri. |
|
7 |
İç İletişim. |
|
8 |
Kurumsal Sosyal Sorumluluk İletişimi. |
|
9 |
Kurumsal iletişimde çağdaş konular. |
|
10 |
Aktivizm ve Sivil Toplum Kuruluşları. |
|
11 |
Kurumsal iletişim kampanyasının temel ilkeleri. |
|
12 |
Çalıştay ve örnek vaka incelemeleri. |
|
13 |
Sunumlar. |
|
14 |
Sunumlar. |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Cornelissen, Joep, Corporate Communication: A Guide to Theory and Practice, London: Sage, 2011. |
DİĞER KAYNAKLAR
Ders notları/makaleler/slaytlar. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Proje |
1 |
40 |
Final Sınavı |
1 |
60 |
Total: |
2 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 9 | 18 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 4 | 10 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek