DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İletişim Etiği ve Hakları CF 301 Güz 03+00+00 Zorunlu 3 6.0
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Özgü Ertaş
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin;
Temel etik ve ahlaki teorileri derinlemesine araştırmaları
Farklı iletişim bağlam ve süreçlerinde dahil olan hakları ,sorumlulukları ve ahlaki dilemmaları inceleyebilmeleri
İletişim alanında örnek olay incelemeleri yaparak teori ile pratik arasında bağlantılar kurmaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencileri iletişimin temel alanlarındaki ahlaki durumlar ve medya pratiklerine odaklanarak ahlak felsefesi ile tanıştıracaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Ahlak üzerine farklı yaklaşımlar ile aşina olmak
  • 2- Farklı iletişim bağlamları içinde ele alınan ahlaki ilkeler ve sorunları tanımlayabilmek
  • 3- Tartışmalı sorunlar olan ifade özgürlüğü, telif hakkı ve gizlilik hakkı meselelerini keşfetmiş olmak
  • 4- Çok çeşitli medya ve iletişim ortamlarındaki ahlaka dayalı çatışmaları eleştirel bir şekilde analiz edebilmek
  • 5- Çağdaş kültür ve toplum içinde ahlakın yerini değerlendirebilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Dersler, tartışma oturumları, ödevler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse Giriş ve Ders Planının İncelenmesi Yok
2 Faydacı Etik Okuma: Manning, R. & Stroud, S. (2008), pp. 1-22 & 59-67
3 Erdem Etiği Okuma: Manning, R. & Stroud, S. (2008), pp. 39-49
4 Deontolojik Etik Okuma: Manning, R. & Stroud, S. (2008), pp. 49-59
5 Söylem Etiği Okuma: Habermas (1990)
6 Ara Sınav In-class assignment
7 İletişim Etiği Okuma: Sanders, K. (2003)
8 Gazetecilikte Etik Okuma: Sanders, K. (2003) chapter 14
9 Etik ve Yeni Medya Okuma: Ess, C. (2009) chapter 1
10 Halkla İlişkilerde Etik Okuma: L’ Etang, J. and Pieczka, M. (eds.) (2007)
11 Reklamcılıkta Etik Okuma: Ramsay, I. (1996)
12 Sunumlar I Sunumlar için hazırlık
13 Sunumlar II Sunumlar için hazırlık
14 Final Sınavı Rapor


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Manning, R. & Stroud, S. (2008) A Practical Guide to Ethics: Living and Leading with Integrity. Westview Press
- Ess, C. (2009) Digital Media Ethics. London: Polity Press
- Habermas J. (1990) Moral Consciousness and Communicative Action (translated by C. Lenhardt and S. W. Nickolsen). London: Polity Press
- L’ Etang, J. and Pieczka, M. (eds.) (2007) Critical Perspectives in Public Relations, International Thomson Business Press
- Patterson, P. and Wilkins, L. (eds.) (1998) Media Ethics: Issues and Cases. NY: McGraw Hill
- Ramsay, I. (1996) Advertising, Culture and the Law: Beyond Lies, Ignorance and Manipulation, Sweet & Maxwell
- Sanders, K. (2003) Ethics & Journalism, Sage Publications


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 10
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev - -
Sunum/Jüri 1 20
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 4 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık11515
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler12448
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12525
Final Sınavı12020
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1 3 2                  
OC2   3         1        
OC3     1 2 2            
OC4     2   3 3 2        
OC5 2     2 3 2