Akademik Birim: |
Radyo, Sinema ve Televizyon |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Esen Tan |
Dersin Amacı: |
Öğrenciler küreselleşmenin farklı veçhelerini, örneğin ekonomik, sosyo-politik ve kültürel boyutlarını tartışacaklardır.
|
Dersin İçeriği: |
Bu derste öğrenciler küreselleşmenin farklı veçhelerini, örneğin ekonomik, sosyo-politik ve kültürel boyutlarını tartışacaklardır. Bu alanların her biriyle uğraşan özel temalar dersin planında sunulmaktadır. Sınıf College of Staten Island’da yürütülen INT100: Introduction to International Studies dersiyle iletişim ve işbirliği kuracaktır. Konular Blackboard’da duyurulacaktır.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Küreselleşmeyi sosyal, tarihsel, kültürel ve sosyal sistemlerin daha geniş bir parçası olarak tarif edebileceklerdir.
- 2- Küreselleşme ve etkileriyle güncel politik, kültürel ve sanatsal gelişmeleri birbirine bağlayabilecektir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders Anlatımlı Tartışma Öğrenci Sunumları |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse Giriş |
|
2 |
Küreselleşme ve Kilit Tartışmalara Giriş |
Okuma: Lechner and Boli, “Explaining Globalization: Introduction” (pp. 55-57); Barber, “Jihad vs. McWorld” (pp. 29-35); Huntington, “The Clash of Civilizations?” (36-43); Fukuyama, “The End of History?” |
3 |
Ekonomik Küreselleşmeye Giriş |
Okuma: Steger, Ch.3; Iglesias Prieto, Beautiful Flowers of the Maquiladora: Life Histories of Women Workers in Tijuana (selections) Swagel, “Does Globalization Lower Wages and Export Jobs?” |
4 |
Ekonomik Küreselleşme |
Okuma: Steger, Ch.3; Sen, “How to Judge Globalism;” Sklair, “Sociology of the Global System;” Rodrik, “Has Globalization Gone Too Far?;” Slaughter |
5 |
Küreselleşme ve Ulus-Devlet |
Okuma: Steger, Ch. 4; Ohmae, “The End of the Nation State;” Annan, “The Role of the State in the Age of Globalisation” Boli / Thomas, “World Culture in the World Polity: A Century of International Non-Governmental Organization;” Mathews, “Power Shift;” Bond, “The Backlash Against NGOs” |
6 |
College of Staten Island Sınıfıyla Video Buluşması |
|
7 |
Kültürel Küreselleşme ve Medyanın Küreselleşmesi |
Okuma: Steger, Ch. 5 - 6; Tomlinson, “Cultural Imperialism;” Tyrrell, “Bollywood versus Hollywood: Battle Of The Dream” |
8 |
Küresel Kentler |
Okuma: Davis, “The Urbanization of Empire: Megacities and the Laws of Chaos;” Sarkis, “It’s Istanbul (Not Globalisation)” |
9 |
College of Staten Island Sınıfıyla Video Buluşması |
|
10 |
Direnen Küreselleşme |
Okuma: Lechner and Boli, “Resisting Globalization: Introduction” (407-409); Harding, “Counter-Capitalism: Globalization's Children Strike Back” (417-421); International Forum on Globalization, “A Better World Is Possible!” (438-448); Steger, Ch.7. |
11 |
College of Staten Island Sınıfıyla Video Buluşması |
|
12 |
Direnen Küreselleşme |
Okuma: Lechner and Boli, “Resisting Globalization: Introduction” (407-409); Harding, “Counter-Capitalism: Globalization's Children Strike Back” (417-421); International Forum on Globalization, “A Better World Is Possible!” (438-448); Steger, Ch.7. |
13 |
Film Gösterimleri |
|
14 |
Yazı Sunumları |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.