Akademik Birim: |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
İrem İNCEOĞLU |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
1.Farklı halkla ilişkiler yaklaşım ve teorilerinin öğrenilmesini sağlayarak bu yaklaşım ve teoriler ışığında yeni halkla ilişkiler kampanyaları tasarlamaları için öğrencileri teşvik etmek.
2.Halkla ilişkilerin sahip olduğu zorluklar ve fırsatların farkına varılmasını sağlamak.
3.Farklı alanlarda tasarlanmış ve uygulanmış halkla ilişkiler kampanyalarının analiz edilmesini ve öneriler sunulmasını sağlamak.
4.Öğrencilerin takım çalışmalarında verimli ve istekli olmalarını sağlayarak takım halinde bir halkla ilişkile kampanyası tasarlamalarını teşvik etmek.
5.Öğrencilerin halkla ilişkiler kampanyalarının verimliliklerinin ölçülmesi konusunda bilgi edinmelerini sağlamak.
6.Derste verilen örnek vaka çalışmaları neticesinde öğrencilerin uygulayabilecekleri bir halkla ilişkiler kampanyası tasarlamalarına yardımcı olmak.
7.Halkla ilişkiler kampanyaları tasarlamak için gerekli olan etkili iletişim ve yazım tekniklerinin öğretilmesi beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
İletişimde vaka çalışmaları, öğrencilerin kendilerine verilen spesifik bir halkla ilişkiler problemi doğrultusunda detaylı bir araştırma yapmalarını sağlamayı amaçlayan online ve interaktif bir seminer dersidir. Ders kapsamında öğrencilerden, araştırma, uygulama ve yazma aşamalarını içeren bir halkla ilişkiler kampanyası tasarlamaları beklenir. Derse kayıt olan öğrenciler Global Communications Project (GlobCom) projesinin bir parçası haline gelir ve 9 takımdan birinin üyesi olurlar. Bu takımlarda yer alan öğrenciler gerçek bir müşteri için bir halkla ilişkiler kampanyası hazırlamakla görevli olurlar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Ders kapsamında bir halkla ilişkiler kampanyası oluşturmak için gerekli olan verileri toplama ve analiz etme yeteneği kazanmak
- 2- Üyesi oldukları takımın yerel ve global üyeleriyle iletişim kurmak için teknolojiyi etkili biçimde kullanarak bu konuda bilgi sahibi olmak
- 3- Öğrenilen halkla ilişkiler teori ve yaklaşımlarının global iletişim projeleri için nasıl kullanılabileceği hakkında bilgi sahibi olmak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Notlar ve internet kaynakları |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
Okuma Ödevi 1 |
2 |
Proje/tez esaslarının gözden geçirilmesi |
Ders anlatımı, vaka çalışması analizi ve tartışma. |
3 |
Konu Belirleme: Araştırma Soruları, problem, Araştırmanın konusu ve projenin kısa anlatımı |
Ders anlatımı, vaka çalışması analizi ve tartışma. |
4 |
Literatürün gözden geçirilmesi-Kaynaklar ve Gereklilikler |
Okuma ödevi 2 |
5 |
Argümanın geliştirilmesi |
Ders anlatımı, vaka çalışması analizi ve tartışma. |
6 |
Yöntem ve Verilerin Toplanması |
Okuma ödevi 3 |
7 |
Veri Analizi, Değerlendirme/ Yapılabilirlik ve dönem ortası proje sunumu |
Mid-term – Response paper teslimi |
8 |
Pratikler- Makale Yazımı |
Local Final Paper ödevi |
9 |
Bireysel Tartışmalar |
Ders anlatımı, vaka çalışma analizi. |
10 |
Projelerin işleyişi hakkında rapor yazma |
Progress Evaluation Report ödevi |
11 |
Proje/ tez konusunu gözden geçirme süreci. |
Okuma Ödevi 6 |
12 |
Proje/ tez durumunu raporlama, tartışma. |
Bireysel sunumlar ve tartışmalar. |
13 |
Proje/ tez durumunu raporlama, tartışma. |
Bireysel sunumlar ve tartışmalar. |
14 |
Final Sınavı |
Projelerin teslim edilmesi |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.