Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Etkileşimli Anlatı | CF 375 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Yeni Medya Bölümü |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Levent SOYSAL |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: Interaktif film ve video prodüksiyonu hakkında beceri kazanması, Filmde izleyici katılımı, etkileşimli anlatım, ajans, dijital medya ve film dili hakkındaki tartışmalara odaklanan teorilerin nasıl takip edileceğini öğrenmesi, Mevcut dijital interaktif video geliştirme araçları ve bu araçların olası kullanımları hakkında bilgi edinmesi, beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Derste, filmde izleyici katılımıyla ilgili teorik tartışmaların ötesinde, 1960'lı yıllardan beri perde için pratik müdahaleye izin veren interaktif filmler olduğu bir gerçektir. Bu türün öncüleri, sanat ve eğlenceye dayalı farklı yaklaşımlar yarattı. Bu türlerin gelişimi, dijital film yapımı ve hesaplamadaki gelişmeleri takip etti. Dijital video dağıtım yöntemleri yaygınlaştıkça; interaktif filmler de eğlence, eğitim, reklamcılık, sanat ve oyun biçimlerinin ayırt edici biçimleri haline geldi; mobil ve sosyal medyadaki güncel gelişmeler, konseptin genel kullanımı için yeni olanaklar yarattı. Bu ders içerik olarak bu konulara, teorik bir çerçeve ile bakarak değinecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Okuma, Sunum |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Okuma |
2 | “Medyum kuramı” ve film, ilk filmlerde ve tarihsel materyalist sinemada izleyici katılımı araştırmaları | Duyurulan filmlerin izlenmesi |
3 | Filmlerde klasik anlatı ve aktif izleyici. Analog projeksiyon teknikleri ve etkileyici deneyimler | Duyurulan filmlerin izlenmesi |
4 | Sanat filmlerine sosyal katılım ve 3. sinema | Duyurulan filmlerin izlenmesi |
5 | Multiform filmler, dramatik yapı ve çok yönlü yapı | Duyurulan filmlerin izlenmesi |
6 | Erken interaktif filmler, interaktif video art parçaları, lazer diskler. Hiper-medya ve hiper-filmler | Duyurulan filmlerin izlenmesi |
7 | İnteraktif bir video platformu olarak DVD | Duyurulan filmlerin izlenmesi |
8 | Arasınav | Tekrar |
9 | Etkileşimli film tasarımı: Senaryo, etkileşim, sinematografi | Okuma |
10 | Uygulama: Korsakow 5 Tasarım sunumları | Duyurulan filmlerin izlenmesi |
11 | İnteraktif filmde prosedürel yaklaşımlar: Terminal Time & Soft Cinema. İnteraktif video ve dijital sanat | Duyurulan filmlerin izlenmesi |
12 | Dijital oyun ve film. İnteraktif filmler vs. dijital oyunlar. Final projesi raporu. | Duyurulan oyunların oynanması |
13 | Çağdaş gelişmeler ve etkileşimli film: Sosyal medya, mobil medya, transmedia üretimi. | Ipad oyun incelemesi |
14 | Etkileşimli Filmin Geleceği | Tekrar |
Janet Murray, “Hamlet on the Holodeck” Lev Manovich, “The Language of New Media” Umberto Eco, “Open Work” Vachel Lindsay, “The Art of Moving Picture” Janet Murray, “Hamlet on the Holodeck” Marie Laure Ryan, “Avatars of Story” F.T.Marinetti et al., “The Futurist Cinema” Lev Manovich, “The Language of New Media” Shaw et al., “Future Cinema” McKenzie Wark, “Gamer Theory “ George Landow, “Hypertext 3.0”; Shaw et al. “Future Cinema” |
Filmler, Oyunlar ve Uygulamalar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Ödev | 4 | 10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 3 | 30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 9 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 4 | 4 | 16 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | 2 | 2 | |||||||
OC2 | 2 | 2 | |||||||
OC3 | 3 | ||||||||
OC4 | 2 | ||||||||
OC5 | 2 | 2 |