Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Günlük Hayat, Kültür ve Toplum | CF 401 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Radyo Televizyon ve Sinema |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Özgü Ertaş |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin, Gündelik, yaşam, toplum, kültür gibi temel kavramları tanıtması Bu bağlamda klasik ve çağdaş kuramları analiz etmesi Farklı kuramsal çerçeveleri ve analiz yöntemlerini karşılaştırmalı olarak ele alması beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders gündelik yaşamı toplumsallığın temeli olarak ele alır ve toplum, devlet ve ekonomi gibi makro olguların nasıl gündelik yaşama nüfuz ettiğini ve onun işleyiş mantığını nasıl kendisine tabi kıldığını anlamayı amaçlar. Bu bağlamda derste hem klasik hem de yakın dönem kuramsal yaklaşımlar ele alınacaktır. Her hafta farklı bir tema (örneğin hiyerarşi, güç, yabancılık, kent, sanat, gösteri, sinema, cinsellik, terror ve nihilism gibi) işlenecektir. Her hafta dersten sonra bir seminer çalışması yapılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Klasik ders (Lectures) Seminer ve workshop. Öğrencilerin derse hazırlanmaları (öğrencilerin araştırma yapması, kitap, makale ve internetten edindikleri metinleri okumaları ve özetlemeleri), sınav (makale yazımı) |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Okuma ve film |
2 | Yerini bil! – Platon’dan to Rancière’e | Okuma ve film |
3 | Xenophon’dan Bauman’a – Ekonomi, despotizm ve gündelik yaşam | Okuma ve film |
4 | Machiavelli’den Foucault’ya – Gündelik yaşam, güç ve toplum | Okuma ve film |
5 | Simmel’den Sennett’e – Gündelik yaşam, modernite ve toplum) | Okuma ve film |
6 | Gündelik yaşam, tüketicilik ve Akışkan modernite – Bauman ve Castells | Okuma ve film |
7 | Hobbes’dan Agamben’e – Biyopolitika, terör ve gündelik yaşam) | Okuma ve film |
8 | Debord’dan Baudrillard’a – Gösteri ve gündelik yaşam) | Okuma ve film |
9 | Midterm (vize sınavı) | |
10 | Boetie’den Canetti’ye – Gündelik yaşam, gönüllü kölelik ve kitle kültürü) | Okuma ve film |
11 | De Certeau’nın taktikleri ve Foucault’nun stratejileri | Okuma ve film |
12 | Ritm Analizi ve Sembolik alışveris – Lefebvre ve Baudrillard | Okuma ve film |
13 | Gündelik yaşam, cinsellik ve kent – Grosrichard | Okuma ve film |
14 | Weber’den Benjamin’e – Gündelik Yaşam ve din olarak kapitalism | Okuma ve film |
Agamben, G: Homo Sacer Agamben, G: The Kingdom and The Glory Baudrillard, J: Fatal Strategies Baudrillard, J: Seduction Baudrillard, J: The Ecstasy of Communication Bauman, Z: Consumerism and the New Poor Bauman, Z: Liquid Modernity Canetti, E: Crowds and Power Castells, M: Network Society de Certeau, M: The Practice of Everyday Life Debord, G: Society of the Spectacle Grosrichard, A: The Sultan’s Court Lefebvre, H: Critique of Everyday Life (Volume I) Lefebvre, H: Rhythm Analysis Ranciere, J: Emancipated Spectator Sennett, R: Flesh and Stone Sennett, R: The Fall of Public Man Simmel, G: On Individuality and Social Forms Zizek, S: Looking Awry |
Ders programında önerilen filmler |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 20 |
Ödev | 2 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Total: | 17 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 2 | 3 | 6 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | 3 | 3 | 3 | 2 | |||||
OC2 | 3 | 2 | |||||||
OC3 | 3 | 2 | 3 | ||||||
OC4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |