DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sosyal Medya Kampanyaları CF 406 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: İrem İNCEOĞLU
Dersin Amacı: 1. Günümüzde sosyal medyanın etkilerini değerlendirebilmek için analitik beceriler kazandırmak
2. Öğrencileri ekip çalışması çerçevesinde güncel bir sosyal konuda kampanya yapma konusunda bilgilendirmek
3. Öğrencileri yeni medya teknolojilerini kullanarak içerik üretme konusunda cesaretlendirmek ve kullanıcı tarafından üretilen içerik konusunu anlamalarını sağlamak

Dersin İçeriği: 4. yıl seçmelisi olarak açılan bu ders genel olarak İletişim Fakültesi öğrencilerine yöneliktir. Kampanya özelinde sosyal medya kullanımını eleştirel bir bakışla analiz etmeyi hedeflemektedir. Öğrencileri güncel ve etkin olan sosyal medya platformlarıyla ilişkilendirmek üzere tasarlanmıştır. Geniş bir perspekiften bakabilmek için ders sosyal medyaya tarihsel bir bakış sunarken bir yandan da sosyal medya platformlarının sosyal dönüşüme etkilerini tartışmaya açmaktadır. Dersin birbirine paralel iki akışı olacaktır. Bunlardan biri sosyal kampanya konusunda kavramsal tartışmalara, sosyal medyanın bu bağlamda artıları-eksilerine ve soyal medya araçlarına yoğunlaşırken diğer akış pratiğe yönelik olarak tasarlanmıştır. Bu bağlamda öğrencilerden sosyal medya araçlarını ve platformlarını kullanarak sosyal içerikli kampanya tasarlamaları beklenmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yeni medya ve katılım arasındaki ilişkiyi kavramak
  • 2- Sosyal medya kavramını demokratik katılım ve sosyal talepler bağlamında değerlendirebilmek
  • 3- En az bir sosyal konuda üzerine kampanya yapabielcek kadar bilgi sahibi olmak
  • 4- Verilen bir projede ekip çalışmasına üretken bir üye olarak katılmak
  • 5- Ulusal ve küresel boyutta dijital medya alanında değişen eğilimlere dair nitelikli gerçekçi bir anlayış sergilemek
  • 6- Eleştirel okuma ve tartışmalar sonucu alanla ilgili argümanları saptamak, özetlemek ve değerlendirmek
  • 7- Sosyal medyanın kampnya ve kamu oyu yaratma açısından kullanabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Konu anlatımları (görsel/işitsel araçlar desteğiyle)Seminerler (sınıf-içi uygulamalı, küçük gruplarla tartışmalı ve soru-cevalı, etkileşimli öğrenci katılımı)Atölyeler (analiz yöntemlerini uyarlamaları, sunumlar vs.)Grup projesiKampanya raporu biçiminde final ödevi


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ders içeriği, izlencesinin tanıtımı Ders izlencesi
2 Sosyal ağların ve sanal toplulukların tarihçesi Ders okumaları seçkisi H2
3 Yeni mecralar Ders okumaları seçkisi H3
4 Sosyal bağlantısallık ve sosyal medya Ders okumaları seçkisi H4
5 Sosyal medya platformları Ders okumaları seçkisi H5
6 Sosyal medya: olanaklar ve kısıtlamalar Ders okumaları seçkisi H6
7 Sosyal medya ve siyaset Ders okumaları seçkisi H7
8 Sosyal medya ve pazarlama Ders okumaları seçkisi H8
9 Sosyal medya ve habercilik Ders okumaları seçkisi H9
10 Sosyal medya ve etik meselesi Ders okumaları seçkisi H10
11 Sosyal kampanya atölyesi Ders okumaları seçkisi H11
12 Dijital kampanya atölyesi Ders okumaları seçkisi H12
13 Kampanya sunumları ve etkinlikleri Ders okumaları seçkisi H13
14 Dönem konularının tekrarı Ders okumaları seçkisi H 2-13


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Ders okumaları seçkisi


DİĞER KAYNAKLAR

Ders için seçilen film, günlük gazete ve websiteleri


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Proje 1 50
Ödev 2 10
Sunum/Jüri 1 20
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje15050
Ödev248
Sunum/Jüriye Hazırlık11010
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler12336
Final Sınavı144
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5                
OC6                
OC7