Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Spor Medyası | CF 419 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Yeni Medya |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | İrem İNCEOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: -Sporun medyadaki yerini ve önemini öğrenmesi beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Spor medyasının kısa tarihi ve sektördeki temel gereksinimler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders Anlatımı,Tartışma,Ödevler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bu ders neyi kapsar, neyi kapsamaz? | |
2 | Spor medyası tarihi | Okuma |
3 | Oyun ve sporun kısa tarihi | Okuma |
4 | Spor medyasında etik | Okuma |
5 | `Diğer sporlar? gazeteciliği | Okuma |
6 | Muhabirlik ve köşe yazarlığı | Okuma |
7 | Türk medyasında çalışmak | Okuma |
8 | Türkiye medyasını izlemek | Okuma |
9 | Spor medyası ve sosyolojisi | Okuma |
10 | Medya ve cinsiyetçilik | Okuma |
11 | Yeni medya ve spor | Okuma |
12 | Medyada milliyetçilik | Okuma |
13 | Final projesi tartışması | Okuma |
14 | Proje sunumları |
Johan Huizinga, Homo Ludens, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 1995, s. 233-253. - Bora-Yiğiter Uluğ, ?Samandra, Florya, Fulya... Türkiye?de Spor/Futbol Medyasının Son 20 Yılı Üstüne?, Türkiye?de Gazetecilik, Eleştirel Bir Yaklaşım, (der.) L. Doğan Tılıç, ÇGD Yayınları, Ankara, 2003. |
Ders notları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | - | 10 |
Ödev | 1 | 30 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 3 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 |
OC1 | ||||||||
OC2 | ||||||||
OC3 | ||||||||
OC4 |