Akademik Birim: |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
İrem İNCEOĞLU |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
-Niceliksel ve niteliksel araştırma yöntemleri hakkında genel bilgi edinmesi;
-Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde araştırmanın önemini kavramaları;
-Eleştirel bir araştırma okuryazarlığı bilgisi ile donanmaları;
-Araştırma tasarlama ve uygulama deneyimi kazanmaları beklenmektedir.
|
Dersin İçeriği: |
Bu ders, halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde araştırmanın yeri ve önemini vurgulamak amacıyla tasarlanmıştır. Ders ilk olarak bu rabıtayı, örnek incelemelerle ele alacaktır. Araştırmanın, farklı araştırma yöntemlerinin ve yaklaşımlarının derinlemesine ele alınışı ile öğrenciye genel bir çerçeve sunulacaktır. Ders niteliksel ve niceliksel araştırma yöntemlerini ayrı ayrı ele alacaktır. Özellikle Pazar araştırmalarında sık sık kullanılan niteliksel yöntemler, uygulamalı olarak ele alınacaktır. Niceliksel araştırma yöntemleri bölümünde ise betimsel ve çıkarımsal istatistiğin temel kavramları ve en temel problemler uygulamalı bir şekilde (SPPS ve R Statistic Environment gibi programlar kullanılarak) tartışılacaktır. Dersin uygulamaya yönelik yapısının bir gereği olarak öğrencilerden ele alınan yöntem ve araçları (derinlemesine görüşmeler, odak gruplar, katılımcı gözlem, anket hazırlıkları, anket uygulamaları, veri giriş, veri analizi ve testler vb.) aktif bir şekilde kullanmaları, uygulamaya dökmeleri beklenecektir.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Niteliksel ve niceliksel araştırma yöntemlerinin temelleri hakkında bilgi sahibi olacak ve araştırmanın halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerindeki önemini kavramak.
- 2- Çözülmesi gereken sorunlar karşısında hangi araştırma araçlarına başvurulması gerektiğini öğrenmek.
- 3- İstatistikler ve veriler kullanılarak “söylenen yalanlara” (Huff, 1954) kanmalarının önüne geçmek (müstakbel yöneticiler için bu hayati önemdedir);
- 4- Eleştirel bir istatistik okuryazarlığı donanımına sahip olmak.
- 5- Araştırma tasarım ve uygulama süreçlerinde bizzat yer alarak bu süreçlere içeriden ve katılımcı bir şekilde bakabilmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Konu anlatımları (görsel/işitsel araçlar desteğiyle), Seminerler (sınıf-içi uygulamalı, küçük gruplarla tartışmalı ve soru-cevaplı, etkileşimli öğrenci katılımı), Uygulamalar (grup çalışmaları, ilgili araştırma yöntem ve tekniklerinin uygulanması), Araştırma dünyası içinden kişilerle yapılacak olan sohbetler, Saha çalışmaları ve ödevler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Ders ve izlence tanıtımı |
Ders izlencesi |
2 |
Araştırma nedir? |
Ders okumaları seçkisi H2 |
3 |
Planlama ve hazırlık: Literatür, strateji, ölçüm |
Ders okumaları seçkisi H3 |
4 |
Etik sorular/sorunlar |
Ders okumaları seçkisi H4 |
5 |
Nitel araştırmaya giriş: Alan araştırması ve Odak Grup Araştırması |
Ders okumaları seçkisi H5 |
6 |
Orada olmak: Etnografik Yöntem |
Ders okumaları seçkisi H6 |
7 |
Nicel araştırmaya giriş ve veri toplama |
Ders okumaları seçkisi H7 |
8 |
Merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri |
Ders okumaları seçkisi H8 |
9 |
Veri analizi: SPSS’i tanımak |
Ders okumaları seçkisi H9 |
10 |
Hipotez testleri: Z, t, ANOVA |
Ders okumaları seçkisi H10 |
11 |
Hipotez testleri örnekler |
Ders okumaları seçkisi H11 |
12 |
İstatistikle nasıl yalan söylenir? |
Ders okumaları seçkisi H12 |
13 |
Çevrimiçi araştırma |
Ders okumaları seçkisi H13 |
14 |
Raporlama ve görselleştirme |
Ders okumaları seçkisi H 14 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.