DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Pazarlama İletişimi ve Sosyal Medya PR 308 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: İrem İNCEOĞLU
Dersin Amacı: Dersin sonucunda öğrenciler, profesyonel anlamda, sosyal medyayı pazarlama odaklı halkla ilişkiler kampanyaları için kullanma becerisine sahip olacaklardır.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere, içerik yaratmak ve sosyal medya dünyasının kapılarını açmaktadır. Ayrıca bu ders, pazarlama odaklı halkla ilişkiler kampanyalarına Facebook, Linkedin, YouTube, Twitter, Google+, mobil ve diğer etkin sosyal mecraların nasıl dahil edilerek hedef kitleye ulaşılabileceğini teoriler, pratikler ve örnek markalarla göstermektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Pazarlama odaklı hakla ilişkiler tarihi ve araçlarını kavramak.
  • 2- Sosyal medya tarihi ve ekosistemini kavramak.
  • 3- Online pazarlama odaklı halkla ilişkiler stratejileri ve taktikleri uygulamak.
  • 4- Markaya yönelik online iletişim stratejileri yaratmak.
  • 5- Sosyal medya içine markaları çekmek için yöntemler ve süreçler geliştirmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders Anlatımı, Tartışma, Öğrenci sunumları


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Pazarlama Odaklı Halkla İlişkilere Giriş Okuma
2 Pazarlama odaklı halkla ilişkiler tarihçesi Okuma
3 Sosyal medyaya giriş Okuma
4 Pazarlama odaklı halkla ilişkier araç ve taktikleri Okuma
5 Sosyal medya ekosistemi Okuma
6 Sosyal medya ekosistemi Okuma
7 Sosyal Medya Başarısının Adımları Okuma
8 Pazarlama odaklı halkla ilişkiler programları geliştirmek ve ölçümlemek Okuma
9 Pazarlama odaklı halkla ilişkiler programları geliştirmek ve ölçümlemek Okuma
10 Proje sunumu
11 Proje sunumu
12 Proje sunumu
13 Proje sunumu
14 Dönem konularının tekrarı


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

David Meerman Scott, The New Rules of Marketing & PR, John Wiley & Sons 4th Edition edition (13 Aug 2013)
L. Safko, The Social Media Bible: Tactics, Tools, and Strategies for Business Success,John Wiley & Sons 3rd Edition edition (27 April 2012)


DİĞER KAYNAKLAR

Thomas L. Harris, Value-Added Public Relations: The Secret Weapon of Integrated Marketing?, McGraw-Hill 1 edition (11 May 1998)


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 1 20
Ödev 2 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 40
Total: 5 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Arazi Çalışması11515
Proje21530
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar13030
Final Sınavı13333
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5