DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Küresel Medya Alanları |
PR 317 |
Bahar |
03+00+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
|
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
İrem İNCEOĞLU |
Dersin Amacı: |
|
Dersin İçeriği: |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Bu dersin sonunda öğrenciler Küresel Medya mecralarını tanırlar ve bunun Halkla İlişkiler disiplinindeki yerini, önemini anlarlar.
- 2- Halka ilişkiler stratejileri çizilirken küresel medyanın etkisini kavrarlar. Bu dersi aldıktan sonra bu ikili arasındaki ilişkiyi daha rahat yorumlarlar ve gelecekte bu meslekte yapacakları çalışmalarda bu bilinçle hareket edebiliriler.
- 3- Bu sayede, etkili ve başarılı bir halkla illişkilercide bulunması gereken somut özellikler ortaya çıkarılır. Derste yapılan uygulamalar bu kazanımlar için önemli rol oynar.
- 4- Öğrenciler küresel medyanın tüm aktörlerini ve bu yapı içinde bulunan hemen her kurumun işleyişini tanır. Bunlar arasından belli halkla ilişkiler ve pazarlama ürünleri derste öne çıkartılır ve detaylı olarak incelenir Bu sayede öğrenciler bu ürün ve hizmetleri; bunları yapan aktörleri, kurumları küresel bir ölçekte daha yakından tanıma olanağı bulur.
- 5- Küresel ölçekte medyanın analiz edilmesi sırasında genel medya etik kuralları ve kuralların halkla ilişkiler alanında uygulamalarından doğabilecek etik sıkıntılar bu derste öğrencilere anlatılmış olur.
- 6- Bu ders sayesinde halkla ilişkiler başta olmak üzere pek çok iletişim kuramının uygulamada ve gerçek olaylardaki yansıması somut örnekler sayesinde öğrenciye gösterilmiş olur.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
|
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse Giriş
|
|
2 |
Küresel Mediascapes Kavramının Tanımı |
|
3 |
Küresel Mediascapes Kavramı- Klasik Medya Örnekleri - 1 |
|
4 |
Küresel Mediascapes Kavramı- Klasik Medya Örnekleri 2 |
|
5 |
Küresel Mediascapes-Kavramı- Yeni Medya?dan Örnekler - 1 |
|
6 |
Küresel Mediascapes Kavramı- Yeni Medya?dan Örnekler - 2 |
|
7 |
Yeni Medya Biçim ve İçerikleri 1 |
|
8 |
Yeni Medya Biçim ve İçerikleri 2 |
|
9 |
Ödevler 1 |
|
10 |
Ödevler 2 |
|
11 |
Özgün ve Farklı Örnekler 1
|
|
12 |
Özgün ve Farklı Örnekler 2 |
|
13 |
Final Sınavı İçin Bir Belgeselin Belinmesi (Atölye Çalışması) |
|
14 |
Atölye çalışması |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
10 |
Ödev |
1 |
20 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) |
1 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
60 |
Total: |
17 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 3 | 6 | 18 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek