DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Küresel Medya Alanları PR 317 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: İrem İNCEOĞLU
Dersin Amacı:
Dersin İçeriği:
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Bu dersin sonunda öğrenciler Küresel Medya mecralarını tanırlar ve bunun Halkla İlişkiler disiplinindeki yerini, önemini anlarlar.
  • 2- Halka ilişkiler stratejileri çizilirken küresel medyanın etkisini kavrarlar. Bu dersi aldıktan sonra bu ikili arasındaki ilişkiyi daha rahat yorumlarlar ve gelecekte bu meslekte yapacakları çalışmalarda bu bilinçle hareket edebiliriler.
  • 3- Bu sayede, etkili ve başarılı bir halkla illişkilercide bulunması gereken somut özellikler ortaya çıkarılır. Derste yapılan uygulamalar bu kazanımlar için önemli rol oynar.
  • 4- Öğrenciler küresel medyanın tüm aktörlerini ve bu yapı içinde bulunan hemen her kurumun işleyişini tanır. Bunlar arasından belli halkla ilişkiler ve pazarlama ürünleri derste öne çıkartılır ve detaylı olarak incelenir Bu sayede öğrenciler bu ürün ve hizmetleri; bunları yapan aktörleri, kurumları küresel bir ölçekte daha yakından tanıma olanağı bulur.
  • 5- Küresel ölçekte medyanın analiz edilmesi sırasında genel medya etik kuralları ve kuralların halkla ilişkiler alanında uygulamalarından doğabilecek etik sıkıntılar bu derste öğrencilere anlatılmış olur.
  • 6- Bu ders sayesinde halkla ilişkiler başta olmak üzere pek çok iletişim kuramının uygulamada ve gerçek olaylardaki yansıması somut örnekler sayesinde öğrenciye gösterilmiş olur.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Küresel Mediascapes Kavramının Tanımı
3 Küresel Mediascapes Kavramı- Klasik Medya Örnekleri - 1
4 Küresel Mediascapes Kavramı- Klasik Medya Örnekleri 2
5 Küresel Mediascapes-Kavramı- Yeni Medya?dan Örnekler - 1
6 Küresel Mediascapes Kavramı- Yeni Medya?dan Örnekler - 2
7 Yeni Medya Biçim ve İçerikleri 1
8 Yeni Medya Biçim ve İçerikleri 2
9 Ödevler 1
10 Ödevler 2
11 Özgün ve Farklı Örnekler 1
12 Özgün ve Farklı Örnekler 2
13 Final Sınavı İçin Bir Belgeselin Belinmesi (Atölye Çalışması)
14 Atölye çalışması


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR



DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Ödev 1 20
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 1 10
Final Sınavı 1 60
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama3618
Proje11010
Ödev13030
Diğer Uygulamalara Hazırlık12020
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5                
OC6