DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sağlık İletişimi PR 318 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: İrem İNCEOĞLU
Dersin Amacı:
Bu ders öğrencilere sağlık iletişimi ve gelişmekte olan / gelişen teknolojilerin sağlık / sağlık iletişimi için kullanımı hakkında bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği:

Bu ders, öğrencilerin halkın sağlık hedeflerine ulaşması üzerine medyanın etkilerini eleştirel bir şekilde anlamalarını sağlamak için tasarlanmıştır. Öğrenciler, halk sağlığı politikalarını ve sosyal değişimi ilerletmek için medyayı stratejik olarak kullanma becerilerini geliştireceklerdir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Toplu, sosyal ve katılımcı medya ile sağlık iletişiminin etkileri hakkında temel kuram, model ve varsayımları eleştirel bir şekilde ifade etmek
  • 2- Bir halk sağlığı örgütünün amaç ve hedeflerini ilerletmek için iletişimin kullanımı hakkında stratejik düşünün ve farklı iletişim seçeneklerinin güçlü ve zayıf yönlerini tanımlayabilmek
  • 3- Odaklanmış bir iletişim stratejisi için stratejik bir plan hazırlayın ve seçilen iletişim stratejisi için hem bilimsel hem de pratik konuları yansıtan bir mantık oluşturabilmek.
  • 4- Topluluk üyelerini ve organizasyonlarını, özellikle kampanyadan etkilenecek olanlardan gelen girdileri ortaya çıkarmakta, stratejik iletişim geliştirme sürecine dahil edebilmek.
  • 5- Uygun, kültürel merkezli ve ölçülebilir medya kampanyası hedeflerini formüle edebilmek.
  • 6- Çeşitli iletişim yöntem ve tekniklerine uygun olarak hazırlanmış medya kampanyalarını değerlendirmek için planlar hazırlayabilmek.
  • 7- Toplu ve toplumsal medyanın (TV, radyo, film, Facebook, YouTube vb.) Ilettiği mesajların halk sağlığına etkilerini analiz edebilmek.
  • 8- İnsanları davranışlarını değiştirmeye ikna etmek için tasarlanmış stratejik iletişimlerin kullanımındaki etik ikilemleri bilmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri 1. Okumalar 2. Bazı belgesellerin izlenmesi 3. Projeler ve uygulama


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 Sağlık İletişimi: Teori ve Uygulama Okuma
3 Gruplar ve Hastalarla İletişim Okuma
4 Sağlıkta Karşılaşılan Güçlükler ve Tanıtım Okuma
5 Sağlık İletişimi Planlama ve Uygulama Okuma
6 Sağlık İletişimi Planlama ve Uygulama Okuma
7 Ara Sınav Okuma
8 Sağlık Yaklaşımları Okuma
9 Sağlık Yaklaşımları Okuma
10 Giyilebilir Teknolojiler ve Sağlık Okuma
11 Sağlık iletişimi ve yeni medya Okuma
12 Final projelerinin atanması Okuma
13 Eğlence Temelli Sağlık Eğitimi Okuma
14 Final incelemesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR


Berry, D. (2006). Health Communication: Theory And Practice: Theory and Practice. McGraw-Hill Education (UK).


DİĞER KAYNAKLAR

Chou, W. Y. S., Hunt, Y. M., Beckjord, E. B., Moser, R. P., & Hesse, B. W. (2009). Social media use in the United States: implications for health communication. Journal of medical Internet research, 11(4), e48.
McNab, C. (2009). What social media offers to health professionals and citizens. Bulletin of the world health organization, 87(8), 566-566.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Ödev 1 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 40
Final Sınavı 1 40
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev9218
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar20240
Final Sınavı50150
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5                
OC6                
OC7                
OC8