Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık İletişimi | PR 318 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Halkla İlişkiler ve Tanıtım |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | İrem İNCEOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere sağlık iletişimi ve gelişmekte olan / gelişen teknolojilerin sağlık / sağlık iletişimi için kullanımı hakkında bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, öğrencilerin halkın sağlık hedeflerine ulaşması üzerine medyanın etkilerini eleştirel bir şekilde anlamalarını sağlamak için tasarlanmıştır. Öğrenciler, halk sağlığı politikalarını ve sosyal değişimi ilerletmek için medyayı stratejik olarak kullanma becerilerini geliştireceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 1. Okumalar 2. Bazı belgesellerin izlenmesi 3. Projeler ve uygulama |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Sağlık İletişimi: Teori ve Uygulama | Okuma |
3 | Gruplar ve Hastalarla İletişim | Okuma |
4 | Sağlıkta Karşılaşılan Güçlükler ve Tanıtım | Okuma |
5 | Sağlık İletişimi Planlama ve Uygulama | Okuma |
6 | Sağlık İletişimi Planlama ve Uygulama | Okuma |
7 | Ara Sınav | Okuma |
8 | Sağlık Yaklaşımları | Okuma |
9 | Sağlık Yaklaşımları | Okuma |
10 | Giyilebilir Teknolojiler ve Sağlık | Okuma |
11 | Sağlık iletişimi ve yeni medya | Okuma |
12 | Final projelerinin atanması | Okuma |
13 | Eğlence Temelli Sağlık Eğitimi | Okuma |
14 | Final incelemesi |
Berry, D. (2006). Health Communication: Theory And Practice: Theory and Practice. McGraw-Hill Education (UK). |
Chou, W. Y. S., Hunt, Y. M., Beckjord, E. B., Moser, R. P., & Hesse, B. W. (2009). Social media use in the United States: implications for health communication. Journal of medical Internet research, 11(4), e48. McNab, C. (2009). What social media offers to health professionals and citizens. Bulletin of the world health organization, 87(8), 566-566. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Ödev | 1 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 3 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 20 | 2 | 40 |
Final Sınavı | 50 | 1 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 |
OC1 | ||||||||
OC2 | ||||||||
OC3 | ||||||||
OC4 | ||||||||
OC5 | ||||||||
OC6 | ||||||||
OC7 | ||||||||
OC8 |