DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Halkla İlişkiler ve Lobicilik |
PR 319 |
Bahar |
03+00+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
İrem İNCEOĞLU |
Dersin Amacı: |
• Öğrencilerin kamu sektörü ve pazar ilişkilerine aşinalık kazandırılması.
• Öğrencilerin politika yapmaya aşina olmalarını sağlamak.
• Öğrencilerin halkla ilişkilerde lobi faaliyetlerini anlamalarını sağlamak.
• Öğrencilerin lobicilik yöntemlerinden haberdar edilmesi.
• Farklı ülkelerde lobi faaliyetlerine ilişkin yasalar ve yasal düzenlemeler konusunda öğrencileri bilgilendirmek. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders aşağıdaki sorulara cevap bulmayı amaçlamaktadır:
Uluslararası lobicilik faaliyetlerinde halkla ilişkilerde kullanılan katmanlar nelerdir? Bu stratejiler nasıl tanımlanmalı? Bu stratejiler nasıl uygulanır? Devletler lobi faaliyetlerinde yeni medya ve sosyal medya nasıl kullanıyor? Yeni diplomatik temalar bu stratejilerde nerede duruyor? ABD, İngiltere ve Türkiye'de örnek olaylar nelerdir? |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Farklı işletim sistemlerini kullanabilmek, temel PR yazma becerilerini geliştirmek.
- 2- Yazım denetimi ve biçimlendirme gibi Word işlevlerini kullanabilmek.
- 3- Verileri girip temizleme ve Excel'de grafikler oluşturmayı öğrenmek.
- 4- Medya üretimi için farklı yazılımlar ve donanımlar kullanabilmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
1.Okumalar 2. Belgesel İzleme 3. Bazı TV dizilerinin izlenmesi 4. Sunumlar 5. Misafirler |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
Ders Okuması |
2 |
Terim ve kavramların incelenmesi (uluslararası ilişkiler, halkla ilişkiler, lobicilik, dış politika, yeni medya-yen diploma-kamusal diploma vb.) |
Ders Okuması |
3 |
Lobicilik nedir? Lobiciler kimlerdir? |
Ders Okuması |
4 |
Neden lobi faaliyetine ihtiyaç var? |
Ders Okuması |
5 |
Lobicilik ve İlgi Grubu: Devlet Dışı Aktörler ve Lobicilik |
Ders Okuması |
6 |
Lobicilik ve İlgi Grubu: Devletler ve Lobicilik |
Ders Okuması |
7 |
Ara sınav |
|
8 |
Bir Lobicilik Kampanyası Tasarlama I |
Ders Okuması |
9 |
Bir Lobicilik Kampanyası Tasarlama II |
Sınav Çalışması |
10 |
Vaka Çalışmaları: İş Dünyası ve İş Dünyası |
Ders Okuması |
11 |
Örnek Olay İncelemeleri: Çevresel Gruplar ve Lobicilik |
Ders Okuması |
12 |
Vaka Çalışmaları: Türkiye'nin lobicilik uygulamaları W.1. |
Ders Okuması |
13 |
Simülasyon |
Ders Okuması |
14 |
Sunumlar |
Sunumlara Hazırlık |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
DİĞER KAYNAKLAR
Uluslararası gazeteler, web siteleri ve yayınlar vb. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
- |
10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) |
2 |
10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
- |
40 |
Final Sınavı |
- |
40 |
Total: |
2 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 20 | 40 |
Final Sınavı | 2 | 29 | 58 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek