DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Halkla İlişkiler Projesi PR 440 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi/ Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: İrem İNCEOĞLU
Dersin Amacı: A. Mezuniyet projesi/ tez gerekliliklerinin anlaşılmasını kolaylaştırmak.

B. Devamında geri bildirim sağlayarak mezuniyet projesi/tezin zamanında tamamlanmasını kolaylaştırmak ve öğrencilerin proje/tez durumları hakkında rapor etmesini sağlamak.

C. İletişim araştırmaları/planlama araçları ve teknolojileri hakkında bilgi sağlayarak mezuniyet projesi/tezinin niteliğini artırmak ve sık sık öğrencilerin konu önerileri, proje/tez önerileri ve final raporları ile ilgili geri bildirimde bulunmak.
Dersin İçeriği: Halkla İlişkiler Projesi esas olarak iletişim ve halkla ilişkiler teorilerinin projelerde ya da tezlerde uygulanması hakkında bilgi oluşturmayı amaçlayan bir seminer dersidir. Bunu yaparken, uygulanabilir bir konu nasıl seçilir, bir argüman ya da bir hipotez nasıl geliştirilir, veri nasıl toplanır, veriler nasıl bir araya getirilir ve bunlar nasıl etkili bir şekilde sunulur soruları ile ilgili açıklamalar yapar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İletişimde nasıl proje üretilir?in anlaşılması ve bilgi sahibi olmak.
  • 2- Sosyal bilimlerde projelerin yazımındaki esas araştırma metodlarının anlaşılması ve bilgi sahibi olmak.
  • 3- Proje ve tezlerinde halkla ilişkiler teorileri ve iletişim hakkında sahip olunan bilgilerin uygulanması becerisini geliştirmek.
  • 4- Hazırlanmış bir proje ve/veya tezin sunumunun nasıl etkili bir şekilde gerçekleştirileceği bilgisini geliştirmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Sınıf Tartışmaları, Vaka Çalışmaları, Öğrenci Sunumları


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş Okuma Ödevi 1
2 Proje/tez esaslarının gözden geçirilmesi Ders anlatımı, vaka çalışması analizi ve tartışma.
3 Konu Belirleme: Araştırma Soruları, problem, Araştırmanın konusu ve projenin kısa anlatımı Ders anlatımı, vaka çalışması analizi ve tartışma.
4 Literatürün gözden geçirilmesi-Kaynaklar ve Gereklilikler Okuma ödevi 2
5 Argümanın geliştirilmesi Ders anlatımı, vaka çalışması analizi ve tartışma.
6 Yöntem ve Verilerin Toplanması Okuma ödevi 3
7 Veri Analizi, Değerlendirme/ Yapılabilirlik ve dönem ortası proje sunumu Okuma Ödevi 4
8 Pratikler- Makale Yazımı Tartışma, Okuma Ödevi 5
9 Bireysel Tartışmalar Ders anlatımı, vaka çalışma analizi.
10 Konu öneri formunu tamamlamak ve teslim etmek Ders anlatımı ve tartışma.
11 Proje/ tez konusunu gözden geçirme süreci. Okuma Ödevi 6
12 Proje/ tez durumunu raporlama, tartışma. Bireysel sunumlar ve tartışmalar.
13 Proje/ tez durumunu raporlama, tartışma. Bireysel sunumlar ve tartışmalar.
14 Jüri Savunması Okuma Ödevi 7


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Francis Lobiane Rakotsoane, Proposal-Writing for a Research Project, Thesis and Dissertation: A Step-by- Step Guide to Research Proposal-Writing for a Research Project, Thesis and Dissertation, Lambert Academic Publishing, 2012.

John W. Creswe, Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, 2008.



DİĞER KAYNAKLAR

Ders notları.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 10
Ödev 5 20
Sunum/Jüri 1 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 40
Total: 9 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev5525
Sunum/Jüriye Hazırlık12020
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12323
Final Sınavı14040
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4