DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Dramatik Anlatım TH 204 Bahar 02+02+00 Zorunlu 3 5
Akademik Birim: Tiyatro
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Seviye Belirtilmemiş
Dersin Koordinatörü: Özlem Hemiş
Dersin Amacı: Dramatik metinleri analiz etmek, yorumlamak, edebi ve estetik değerini tespit etmek. Tragedya ve komedya türlerini, türlerin ayırt edici niteliklerini tanımak.
Dersin İçeriği: Bu ders dramatik metinlerin içerik ve biçim bakımlarından nasıl analiz edileceğini öğretmek üzere tasarlanmıştır. Öğrencinin tragedya ve komedya türleri arasında farklılığın biçimsel ve içeriksel yanlarını tespit edebilmesi, söz konusu farklılıklar üzerine yeni fikirler geliştirebilmesi hedeflenir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Türlerin kendine has nitelikleri üzerine fikir sahibi olur.
  • 2- Trajik kavramı hakkında felsefecilerin fikirleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • 3- Belli başlı tragedya kuramcılarını ve tragedya türüne yaklaşımlarını öğrenir.
  • 4- Komik olan üzerine kuramcıların fikirlerini öğrenir.
  • 5- Komik ve trajik olan nitelikleri birbiriyle karşılaştırabilir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Seminer, sunum, sınıf içi tartışma, ödev , video seyretme, sınıfta okuma.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ders programının ve değerlendirme sistemi hakkında bilgilendirme. Dersin ana hatları üzerine kısa bir tartışma.
2 Klasik metin yapısına giriş; Shakespeare`in dönemine bakış: tarihsel arka plan, hayatı, işleri, temel kavramları. Çağdaşımız Shakespeare'den ilgili bölümlerin okunması.
3 Othello/Stanislavski okuması Oyunun okunması
4 Othello/Stanislavski okuması Oyunun okunması
5 Neo-Klasik komedyanın özellikleri ve dönem hakkında çalışma: toplumsal-tarihsel arka plan ve yazarın yönelimleri. Moliere üzerine araştırma
6 Tartuffe/Stanislavski okuması Oyunun okunması
7 Tartuffe/Stanislavski okuması Oyunun okunması
8 Tartuffe 59 ile bir karşılaştırma Oyunun okunması
9 İyi kurulu oyun olarak Bir Halk Düşmanı Oyunun okunması
10 T. Ostermeier'in Bir Halk Düşmanı'nın izlenmesi ve bir tartışma Oyunun okunması
11 Gerçekçi tiyatronun temel yönelimleri, kuramsal metinler üzerine bir tartışma Tiyatro Teorileri'nden ilgili bölümün okunması
12 Arzu Tramvayı: Karakter çalışması Oyunun okunması
13 Arzu Tramvayı: Karakter çalışması Oyunun okunması
14 Arzu Tramvayı'nın izlenmesi ve bir tartışma


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

K. Stanislavski, Bir Rol Yaratmak, BGST Yay; V. Toporkov, Stanislavski Provada, BGST Yay.; Moliere, Tartuffe, İş Bnk. Yay.; Shakespeare, Othello, İş Bnk. Yay., H. Ibsen, Bir Halk Düşmanı, İş Bnk. Yay., T. Williams, Arzu Tramvayı, İmge Kitabevi.


DİĞER KAYNAKLAR

J. Kott, Çağdaşımız Shakespeare, Mitos Boyut Yay..,


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Uygulama 1 10
Ödev 3 15
Sunum/Jüri 1 15
Final Sınavı 1 50
Total: 20 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14456
Ödev31030
Sunum/Jüriye Hazırlık11010
Diğer Uygulamalara Hazırlık12020
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler155
Final Sınavı144
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

#
OC1
OC2
OC3
OC4
OC5