Akademik Birim: |
Tiyatro |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Seviye Belirtilmemiş |
Dersin Koordinatörü: |
Özlem Hemiş |
Dersin Amacı: |
Dramatik metinleri analiz etmek, yorumlamak, edebi ve estetik değerini tespit etmek. Tragedya ve komedya türlerini, türlerin ayırt edici niteliklerini tanımak. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders dramatik metinlerin içerik ve biçim bakımlarından nasıl analiz edileceğini öğretmek üzere tasarlanmıştır. Öğrencinin tragedya ve komedya türleri arasında farklılığın biçimsel ve içeriksel yanlarını tespit edebilmesi, söz konusu farklılıklar üzerine yeni fikirler geliştirebilmesi hedeflenir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Türlerin kendine has nitelikleri üzerine fikir sahibi olur.
- 2- Trajik kavramı hakkında felsefecilerin fikirleri hakkında bilgi sahibi olur.
- 3- Belli başlı tragedya kuramcılarını ve tragedya türüne yaklaşımlarını öğrenir.
- 4- Komik olan üzerine kuramcıların fikirlerini öğrenir.
- 5- Komik ve trajik olan nitelikleri birbiriyle karşılaştırabilir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Seminer, sunum, sınıf içi tartışma, ödev , video seyretme, sınıfta okuma. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Ders programının ve değerlendirme sistemi hakkında bilgilendirme. Dersin ana hatları üzerine kısa bir tartışma. |
|
2 |
Klasik metin yapısına giriş; Shakespeare`in dönemine bakış: tarihsel arka plan, hayatı, işleri, temel kavramları. |
Çağdaşımız Shakespeare'den ilgili bölümlerin okunması. |
3 |
Othello/Stanislavski okuması |
Oyunun okunması |
4 |
Othello/Stanislavski okuması |
Oyunun okunması |
5 |
Neo-Klasik komedyanın özellikleri ve dönem hakkında çalışma: toplumsal-tarihsel arka plan ve yazarın yönelimleri. |
Moliere üzerine araştırma |
6 |
Tartuffe/Stanislavski okuması |
Oyunun okunması |
7 |
Tartuffe/Stanislavski okuması |
Oyunun okunması |
8 |
Tartuffe 59 ile bir karşılaştırma |
Oyunun okunması |
9 |
İyi kurulu oyun olarak Bir Halk Düşmanı |
Oyunun okunması |
10 |
T. Ostermeier'in Bir Halk Düşmanı'nın izlenmesi ve bir tartışma |
Oyunun okunması |
11 |
Gerçekçi tiyatronun temel yönelimleri, kuramsal metinler üzerine bir tartışma |
Tiyatro Teorileri'nden ilgili bölümün okunması |
12 |
Arzu Tramvayı: Karakter çalışması |
Oyunun okunması |
13 |
Arzu Tramvayı: Karakter çalışması |
Oyunun okunması |
14 |
Arzu Tramvayı'nın izlenmesi ve bir tartışma |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.