DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Oyunculukta Yöntem TH 301 Bahar 00+06+00 Zorunlu 3 5
Akademik Birim: Tiyatro Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Zeynep GÜNSÜR YÜCEİL
Dersin Amacı: Oyuncunun, tarz, üslup ve türden bağımsız olarak sürekli kullanabileceği bir yönteme sahip olmasını amaçlar.
Farklı pedogojik yöntemleri benimsemiş olan Stanislavski, Michael Chekhov, Grotowski, Boal, Guitter, Penciulescu, Fisher, Promptova, Koudriachev, Kheifetz, Svereva, Wada, Vassiliev, Garfein, Duprey, De Fazio, Tournier, Meisner'den ve psikodrama ustalarının fiziksel eylem içeren doğaçlama alıştırmaları yoluyla öğrencilerimizin bir role yaklaşmakta kendi yöntemlerini oluşturabilmelerinin temeli atılır. 1.ve 2. Sınıfta yapmış oldukları alıştırmaları bir oyunu çalışırken, rol kişisini keşfederken nasıl kullanabileceklerinin de pratiğini yapmış olurlar.
Dersin İçeriği: Oyuncunun rol çalışırken sistematik bir şekilde uygulayabileceği teknik, araç ve işlemlerden oluşan bir yöntem çalışmasını içerir. 14 haftalık süreçte oyuncu adaylarımızın sahne üzerinde seçtikleri karakterler ve karakterlerin içinde bulundukları fiziksel, sosyal, zamansal koşullar üzerine düşünebilme ve derinlemesine keşfedebilme imkanı tanıyan bireysel ve toplu çalışmalar yapılır. Ayrıca sahneye çıkmadan önce ısınma, gevşeme ve hazırlanma süreçlerini kişiselleştirmenin yollarını ararlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Oyuncu çalışmasını sahip olduğu bir yönteme göre yürütme bilgi ve becerisi kazanır.
  • 2- Oyunculuk uygulaması ve kuramı arasında somut bağ kurmayı öğrenir.
  • 3- Edindiği maharet ve marifetleri geliştirme ve güncelleme olanağı elde eder.
  • 4- Oyunculuk sanatına bilimsel bir yaklaşım kazanır.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Egzersizler, Ödevler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Fiziksel eylem içeren doğaçlama çalışmalarına giriş, tartışma ve sohbet
2 Stanislavski, Michael Chekhov, Grotowski, Boal, Guitter, Penciulescu, Fisher, Promptova üzerine bilgilendirme
3 Koudriachev, Kheifetz, Svereva, Wada, Vassiliev, Garfein, Duprey, De Fazio, Tournier, Meisner üzerine bilgilendirme
4 Parça çalışmaları başlar. Seçilen parçalardan örnekler: Pirandello( Ağzı Çiçekli Adam)- Çehov( Vanya Dayı/ Astrov)
5 Parça çalışmalarına devam. Seçilen parçalardan örnekler:T. Williams (Arzu Tramvayı/ Mitch)- Shakespeare (Hamlet) ( III. Richard) A. Miller ( Cadı Kazanı)
6 Parça çalışmalarına devam. Seçilen parçalardan örnekler:Çehov (İvanov/ Anna) ( Vanya Dayı/ Sonya) ( Üç Kızkardeş/ Maşa)
7 Parça çalışmalarına devam. Seçilen parçalardan örnekler: Çehov ( Vanya Dayı/ Astrov) ( Martı/ Treplev) ( İvanov)
8 Parça çalışmalarına devam. Seçilen parçalardan örnekler: Beckett ( Oyun Sonu) Miller (Köprüden Görünüş)
9 Parça çalışmalarına devam. Seçilen parçalardan örnekler:Shakespeare ( Bir Yazdönümü Gecesi Rüyası/ Hermia) Othello( Desdemona) Euripides ( Medea)
10 Parça çalışmalarına devam. Seçilen parçalardan örnekler:Shakespeare ( Kleopatra) Yazdönümü Gecesi Rüyası ( Hermia) Hamlet ( Ophelia)
11 Parça çalışmalarına devam. Seçilen parçalardan örnekler:T. Williams ( Sırça Hayvan Kolleksiyonu/ Laura) ( Yaz ve Duman/ Alma) B. Oya ( Güzel Şeyler Bizim Tarafta Kaldı)
12 Parça çalışmalarına devam. Seçilen parçalardan örnekler:Miller ( Köprüden Görünüş/ Rodolfo) Çehov ( Martı/ Treplev) Shakespeare ( Hamlet) ( Macbeth) Beckett ( Oyun Sonu)
13 Parça çalışmalarına devam. Seçilen parçalardan örnekler:Wedekind ( İlkbahar Uyanışı/ anne) Goldoni ( İki Efendi'nin Uşağı) Hamlet ( Rosencratz, Guilderstein)
14 Parça çalışmalarına devam. Seçilen parçalardan örnekler:Moliere ( Cimri/ Frosine) Gogol ( Bir Evlenme/ Agafya)


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Yok


DİĞER KAYNAKLAR

Yok


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Uygulama 6 30
Proje 1 20
Sunum/Jüri 1 30
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Total: 9 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14684
Uygulama6318
Proje166
Sunum/Jüriye Hazırlık3412
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar155
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

#
OC1
OC2
OC3
OC4