DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Oyun Çalışması TH 303 Bahar 01+04+00 Zorunlu 3 5
Akademik Birim: Tiyatro
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Özlem ÖZHABEŞ
Dersin Amacı: Önceki sömestrlerde edinilen kuramsal ve pratik bilgi ışığında öğrenciler bir yönetmenin eşliğinde klasik bir oyun çalışırlar. Prova süreci boyunca öğrenciler karakter yaratmak, onunla araştırma yapmak üzerine yoğunlaşır. Bu dersin ana amacı öğrencinin grup olarak çalışırken bireysel sorumluluk ve yaratıcılığını sürekli kılmak, aynı zamanda tutarlı bir karakter yaratmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu derste bütün tiyatro bölümünün ortak karar vererek seçtiği klasik bir tiyatro oyunu üzerine çalışılır. Oyunun dramaturjisi, arka plan araştırması, karakter analizi yapılır ve rolleri dağıtılır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Bir oyunu tarihsel ve kuramsal olarak inceleyebilir ve çağdaş dünya ile arasında bağ kurabilir.
  • 2- Özgün tiyatro oyunu veya performans tasarlamak ve oyun çalışmak için tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu, yaratıcı, etken ve üretken olarak çalışır.
  • 3- Bir oyununun dramaturjisini oyunculuğuna ve dolayısıyla çalıştığı karaktere uygular.
  • 4- Tiyatro ve oyunculuğa ilişkin yöntem ve teknikleri sistematik bir biçimde uygular.
  • 5- Klasik bir metin yoluyla izleyici kitlesiyle görsel, işitsel, bedensel, yazılı ve sözlü anlatım özelliklerinden faydalanarak etkin bir iletişim kurma becerisine sahiptir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Sınıf içinde okuma.Video izlemeSunumlarTartışmaAtölyeProva


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oyun okuması, oyunun tartışılması, ana kavramlarının saptanması. Ödev: gruplara ayrılarak oyunun tarihsel arka planı, dünyası, tartıştığı kavramlar, yazar üzerine sunum hazırlayınız.
2 Sunumların dinlenmesi ve bunlar üzerinden oyunun tekrar tartışılması ve okunması.
3 Oyunun temel kavramları üzerinden doğaçlamalara başlanması. Oyunun okunması
4 Oyunun temel kavramları üzerinden doğaçlamalar yapılması. Oyunun okunması
5 Oyunun temel kavramları üzerinden doğaçlamalar yapılması. Oyunun okunması
6 Her öğrencinin odaklandığı karakterler üzerine çalışması.
7 Her öğrencinin odaklandığı karakterler üzerine çalışması.
8 Rol dağılımı ve oyun provalarının başlaması.
9 Prova
10 Prova
11 Prova
12 Prova
13 Prova
14 Prova


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Her sene seçilen oyuna göre değişiyor.


DİĞER KAYNAKLAR

Her sene seçilen oyuna göre değişiyor.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 15
Proje 10 15
Sunum/Jüri 3 60
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 1 10
Total: 15 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14570
Proje8540
Sunum/Jüriye Hazırlık339
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler326
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

#
OC1
OC2
OC3
OC4
OC5