DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Senaryo Yazımı |
RC 221 |
Bahar |
03+00+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Radyo Televizyon ve Sinema |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Defne TÜZÜN |
Dersin Amacı: |
1. Hikaye fikri bulma ve yazıya dönüştürmek.
2. Yaratıcılıklarını geliştirmek ve yazmak için motivasyon.
Senaryoları analiz etmek ve yapısını anlamak |
Dersin İçeriği: |
Senaryo yazımı dersidir. İçerik ve yaratıcılık açısından senaryoları inceler. Yazım tekniklerini öğretir. Öğrencilerin kendi kısa film fikayelerinin senaryolarını yazmalarını amaçlar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Hikayeyi ve senaryoyu anlamak
- 2- Senaryo geliştirmek ve yapısını anlayacak
- 3- Yazım tekniklerini öğrenecek
- 4- Senaryo yazım tekniklerinini kullanarak kendi hikayerini senaryolaştıracaktır.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Her Öğrenci 5 - 10 dakikalık kendi kısa film senaryosunu yazacaktır. |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Hikaye dünyası |
|
2 |
Masallar |
|
3 |
Gılgamıştan yıldız savaşlarına kadar hikaye anlatımının yapısı |
|
4 |
Tiyatro eserleri, uyarlamalar ve özgün senaryolar. |
|
5 |
Hikaye seçimi |
|
6 |
öznel ve nesnel drama |
|
7 |
Çatışma |
|
8 |
Karakter |
|
9 |
Üç bölümde anlatma |
|
10 |
Birinci bölüm-açılış, maceraya çağrı, motivasyon |
|
11 |
Ikinci bölüm ? engeller. Yükseliş, dönüm noktası ve düşüş |
|
12 |
Üçüncü bölüm |
|
13 |
Ekme biçme, dramatik ironi, eylem ve aksiyon. |
|
14 |
Tema, dönüm noktaları kriz ve çözüm. |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Screenplay: The Foundations of Screenwriting - Syd Field |
DİĞER KAYNAKLAR
Yazarın Yolculuğu
Christopher Vogler
ISBN:978-605-4054-22-0 |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
10 |
Uygulama |
1 |
10 |
Arazi Çalışması |
1 |
10 |
Proje |
1 |
10 |
Ödev |
2 |
10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
21 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 1 | 10 | 10 |
Arazi Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
3 |
|
|
|
3 |
3 |
|
3 |
OC2 |
2 |
|
|
|
|
3 |
3 |
2 |
3 |
OC3 |
|
|
|
|
|
3 |
3 |
2 |
3 |
OC4 |
2 |
|
|
|
|
3 |
3 |
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek