DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Yönetmenlik |
RC 228 |
Bahar |
03+00+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Radyo Televizyon ve Sinema |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Defne TÜZÜN |
Dersin Amacı: |
1. Vizyon oluşturmak.
2. Oyuncu yönetme tekniklerinden kamera açılarına ve yapım, yazım, çekim, finans, kurgu sürecini öğrenir
3. Ekip ve oyuncu kadrosu oluşturur.
4. Görüntü ve ses kullanarak hikaye |
Dersin İçeriği: |
Film yönetmeninin görevi Film için vizyon oluşturmak, filmin sitilini belirlemek. Ses ve görüntü konsepti geliştirmek ve seyircinin sinemasal deneyimini belirleyecek deneyimi sağlayacak |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Film ve tv çekim tekniklerini
- 2- Oyuncu yönetimini
- 3- Senaryo geliştirmeyi
- 4- Ekiple çalışmayı ve yazım ve yapım aşamasını öğrenmesi
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Atölye çalışması |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Yönetmenliğe giriş |
|
2 |
Yönetmenlik mesleği |
|
3 |
Yapımcı yönetmen ilişkileri |
|
4 |
Çekim teknikleri |
|
5 |
Işık ve görsel konsept |
|
6 |
Set çalışması, film çekimi |
|
7 |
Story boarding ve senaryo çalışması |
|
8 |
Çekim haftası |
|
9 |
Çekim haftası ve ön izleme |
|
10 |
Film musik |
|
11 |
Ön izleme |
|
12 |
Post production, dağıtım ve basın aşamaları |
|
13 |
Kaba kurgu ? Festivaller ve Film eleştirileri. |
|
14 |
Film teslimi |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Directing: Film Techniques and Aesthetics - Michael Rabiger and Mick Hurbis-Cherrier |
DİĞER KAYNAKLAR
Film Directing: Shot by Shot: Visualizing from Concept to Screen (Michael Wiese Productions)
by Steven Katz (Author) |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
10 |
Uygulama |
1 |
10 |
Arazi Çalışması |
1 |
10 |
Proje |
1 |
10 |
Ödev |
2 |
10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
21 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 1 | 10 | 10 |
Arazi Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
3 |
|
2 |
|
3 |
3 |
2 |
3 |
OC2 |
|
|
1 |
|
|
3 |
3 |
2 |
3 |
OC3 |
|
3 |
|
2 |
|
3 |
3 |
2 |
|
OC4 |
|
|
|
2 |
|
3 |
3 |
|
3 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek