Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Televizyon Yapımcılığı | RC 242 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Radyo Televizyon ve Sinema |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Defne TÜZÜN |
Dersin Amacı: | Dersin amacı TV yapımcılığını bir iş modeli olarak öğrencilere anlatmaktır. Öğrenciler, TV sektörünün bir endüstri gibi çalıştığını ve kuralları olduğunu bu derste öğrenirken TV yapımı senaryosu oluşturup kısa bir versiyonunu da çekecek ve kurgulayacaklar. |
Dersin İçeriği: | - Türk TV Endüstrisi ve bir iş kolu olarak (sektör) Türkiye`de televizyonculuk -TV Endüstrisinde bir marka olmak. - Rakipler ve yeni gelişen medya platformları, TV endüstirisinde yaşanan değişiklikler. - TV yapımcılığında kim kimdir? - Program önerisi ve metni nasıl yazılır?TV`ye program nasıl yapılır? - TV programcılığı para ilişkisi, bütçleme nasıl yapılır? - En temel TV program türleri |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | -Hazırlanan ders sunumu üzerinden görsel destekli ders anlatım.-Derste tartışma ve birlikte fikir yürütme |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders programının dağıtılması ve ders işleme sürecinin anlatılması. Derste hazırlanacak filmler hakkında bilgilerin verilmesi. | |
2 | Türkiye`de TV endüstrisinin doğuşu ve gelişimi | |
3 | - Türk halkının hayatında TV`nin önemi. - TV sektörünün Sinema ve tiyatro ile kıyaslanması. - Yeni TV teknolojilerine giriş | |
4 | - Türkiye`de TV program üretimi. Nicelik ve nitelik incelemesi. - Türk halkı ne izlemek istiyor? | Türk halkının TV`de görmek istediği programlar hakkında kısa bir sunum hazırlanması |
5 | TV program üretiminin temelleri. TV`ye program önerisi hazırlama ve yazma teknikleri. | |
6 | - Türler - TV için söyleşi yapma teknikleri - İlk ödevin verilmesi (TV`de program için bir söyleşinin çekilip kurgulanması) | |
7 | TV için haber üretim I. bölüm | Öğrenciler, bir haber dosyası hazırlamak için konu bulup önermek zorundalar. |
8 | TV için haber üretimi 2. bölüm | |
9 | Sınıfta daha önce verilen kısa film ödevlerinin seyredilip yorumlanması, değerlendirilmesi. | |
10 | TV için belgesel üretimi 1. bölüm | |
11 | -TV için belgesel üretimi 2. bölüm - Kısa haber dosyası ödevinin sınıfta izlenmesi ve tartışılması. | 1 Dakikalık kısa filmlerin sınıfta sunumun yapılması |
12 | TV para ilişkisi, reklam ve sponsorluk | |
13 | TV`de diğer program türleri: Reality TV | |
14 | TV`de diğer program türleri: Kamu filmleri |
Television Production - Jim Owens |
- Colin Hart`s `TV Program Making / Drawing Up a Budget (Chapter 4, 35-43) - Televizyon program yapımcılığı ve yönetmenliği / Gürol Gökçe - Televizyonu anlamak / Erol Mutlu. - Zettl`s `TV Production handbook pages: 392-405 & pages: 366-385 - Ivan Cury`s `Directing & Production for TV` chapters 8-9-10 - Blumenthal`s ?This Bussiness of TV? part 1 - Martie Cook`s ?Write to TV? chapter 25 & chapter 31 - Bernard`s `Documentary Story Telling` pages: 137-150 - Martie Cook`s `Write to TV` papes: 179-184 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Ödev | 2 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 18 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 35 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | 3 | 2 | 3 | ||||||
OC2 | 3 | 3 | |||||||
OC3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | ||||
OC4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | ||||
OC5 | 3 | ||||||||
OC6 | 3 | 3 | 2 |