DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Televizyon Yapımcılığı RC 242 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Radyo Televizyon ve Sinema
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Defne TÜZÜN
Dersin Amacı: Dersin amacı TV yapımcılığını bir iş modeli olarak öğrencilere anlatmaktır. Öğrenciler, TV sektörünün bir endüstri gibi çalıştığını ve kuralları olduğunu bu derste öğrenirken TV yapımı senaryosu oluşturup kısa bir versiyonunu da çekecek ve kurgulayacaklar.
Dersin İçeriği: - Türk TV Endüstrisi ve bir iş kolu olarak (sektör) Türkiye`de televizyonculuk
-TV Endüstrisinde bir marka olmak.
- Rakipler ve yeni gelişen medya platformları, TV endüstirisinde yaşanan değişiklikler.
- TV yapımcılığında kim kimdir?
- Program önerisi ve metni nasıl yazılır?TV`ye program nasıl yapılır?
- TV programcılığı para ilişkisi, bütçleme nasıl yapılır?
- En temel TV program türleri
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Öğrenciler TV sektörü hakkında temel bilgilerle donatılır
  • 2- Bu ders öğrencilerin Türkiye'de TV endüstrisinin temellerini oluşturan kanalların nasıl çalıştığı hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlar.
  • 3- Bu ders öğrencilerin TV sektöründe hangi görevlerin hangi ön koşulları gerektirdiğini anlamalarını sağlar.
  • 4- BU ders TV'deki yayın formatları hakkında bilgi verir.
  • 5- Haber, belgesel, reality show, kamu spot, reklam vb. TV yapım türlerinin nasıl hazırlandığı konusunda öğrenciler bilgi sahibi olurlar.
  • 6- Bir adet kısa haber dosyası ve bir de kısa belgesel film fragmanı hazırlayarak bir yandan da bu türlerin teknik yapımı konusunda fikir ve bilgi sahibi olurlar.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri -Hazırlanan ders sunumu üzerinden görsel destekli ders anlatım.-Derste tartışma ve birlikte fikir yürütme


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ders programının dağıtılması ve ders işleme sürecinin anlatılması. Derste hazırlanacak filmler hakkında bilgilerin verilmesi.
2 Türkiye`de TV endüstrisinin doğuşu ve gelişimi
3 - Türk halkının hayatında TV`nin önemi. - TV sektörünün Sinema ve tiyatro ile kıyaslanması. - Yeni TV teknolojilerine giriş
4 - Türkiye`de TV program üretimi. Nicelik ve nitelik incelemesi. - Türk halkı ne izlemek istiyor? Türk halkının TV`de görmek istediği programlar hakkında kısa bir sunum hazırlanması
5 TV program üretiminin temelleri. TV`ye program önerisi hazırlama ve yazma teknikleri.
6 - Türler - TV için söyleşi yapma teknikleri - İlk ödevin verilmesi (TV`de program için bir söyleşinin çekilip kurgulanması)
7 TV için haber üretim I. bölüm Öğrenciler, bir haber dosyası hazırlamak için konu bulup önermek zorundalar.
8 TV için haber üretimi 2. bölüm
9 Sınıfta daha önce verilen kısa film ödevlerinin seyredilip yorumlanması, değerlendirilmesi.
10 TV için belgesel üretimi 1. bölüm
11 -TV için belgesel üretimi 2. bölüm - Kısa haber dosyası ödevinin sınıfta izlenmesi ve tartışılması. 1 Dakikalık kısa filmlerin sınıfta sunumun yapılması
12 TV para ilişkisi, reklam ve sponsorluk
13 TV`de diğer program türleri: Reality TV
14 TV`de diğer program türleri: Kamu filmleri


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Television Production - Jim Owens


DİĞER KAYNAKLAR

- Colin Hart`s `TV Program Making / Drawing Up a Budget (Chapter 4, 35-43)
- Televizyon program yapımcılığı ve yönetmenliği / Gürol Gökçe
- Televizyonu anlamak / Erol Mutlu.
- Zettl`s `TV Production handbook pages: 392-405 & pages: 366-385
- Ivan Cury`s `Directing & Production for TV` chapters 8-9-10
- Blumenthal`s ?This Bussiness of TV? part 1
- Martie Cook`s ?Write to TV? chapter 25 & chapter 31
- Bernard`s `Documentary Story Telling` pages: 137-150
- Martie Cook`s `Write to TV` papes: 179-184


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Ödev 2 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev21428
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar13535
Final Sınavı14545
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1     3     2 3    
OC2     3           3
OC3       3   3 3 2 3
OC4       3 1   3 2 3
OC5     3            
OC6     3     3   2