Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Sinematografi | RC 335 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Radyo, Sinema ve Televizyon |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Defne TÜZÜN |
Dersin Amacı: | 1. Ders, sinematografinin prinsipleri ve teknik inceliklikleri hakkında, çerçeve, kompozisyon, kamera harekatları, alan derinliği ve ışık gibi faktörleri inceleyerek öğrencilere temel bir anlayış kazandırır. 2. Ders, öğrencilere bazı önemli görüntü yönetmenlerinin çalışmalarını tanıtır. 3. Ders, sinematografinin sanatsal ve kuramsal boyutlarını keşfetmeyi amaçlar. 4. Ders, öğrencilerin sinematografiyi ve görsel anlatımı, estetik açıdan değerlendirebilmek için gerekli eleştirel metotları edinmelerine imkan sunar. |
Dersin İçeriği: | Ders, sinematografi hakkında teorik bilgileri ve sinematografinin işleyiş mekaniği, pratiği, ve uygulamalarına ilişkin sorunlar ile çözümlerin araştırılmasını kapsar. Ayrıca, derste bazı görüntü yönetmenlerinin seçilmiş işlerinden örnekler incelenir ve tartışılır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders Anlatımlı ve Uygulamalı |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | Yok |
2 | Beklentiler, Evrim: Camera Obscura`dan Stop Motion Kameraya | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
3 | Lensler: Tarih, Teknoloji, Yönelimler | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
4 | Siyah Beyaz Dünya ve Estetik | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
5 | Renkli Dünya ve Estetik | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
6 | Exposure, Yönelimler, Teknoloji. | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
7 | Görülebilen Spektrum | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
8 | Renkler ve Filtreler | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
9 | Kompozisyon | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
10 | Perspektif | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
11 | Pozitif, Negatif, Dijital | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
12 | Işık, Teknoloji, Sanat | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
13 | Projelerin Sunulması | Yok |
14 | Final Projelerinin İzlenmesi ve Tartışılması | Yok |
1.`Cinematography` by Blain Brown 2. `Cinematography` by Kris Malkiewicz 3. `The 5`C`s of Cinematography` by JosephV.Mascelli |
1.The Filmmaker`s handbook by Steve Ascher and Edward Pincus 2. The Camera Assistant by Douglas Hart 3. Hands Manual for Cinematographers by David Samuelson 4. American Cinematographer Magazine |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Uygulama | 4 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Total: | 19 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 4 | 20 | 80 |
Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | 3 | 1 | 3 | 3 | |||||
OC2 | 2 | 1 | 3 | ||||||
OC3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | ||||
OC4 | 3 | 3 |