DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Television Reporting RC 341 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Radyo Televizyon ve Sinema
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Öğrencilerin temel kamera ve çekim bilgisine, kurgu bilgisine sahip olmaları gerekmektedir. Senaryo ve araştırma teknikleri derste ayrıca öğretildiği için bu konular ön koşul değildir.
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Defne TÜZÜN
Dersin Amacı: Dersin temel amacı, TV haberciliğinin temellerinde yatan teorik ve pratik kökleri, uygulamaları öğrencilere kazandırmaktır. Bu amaçla, bu ders TV haberciliğinin doğru, etik ve genel medya ilkelerine uygun olarak nasıl yapılması gerektiğini öğretir. Yapılan uygulamlarla öğrencilerin haberciliğin temel yapım süreçlerine de hakim olmalarını amaçlar.
Dersin İçeriği: Türkiye`de ve dünyada TV habercilğinin tarihçesiyle ve nasıl geliştiğiyle başlayan ders, medya ve haber etik kurallarının özellikle Türkiye`deki uygulamalarına değinir. Doğru haber araştırma, yazma, çekme ve kurgulama tekniklerinden ve ilkelerinden bahseder.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- BU dersin sonunda öürenciler; haber nedir, TV haberciliği nedir, nasıl yapılır, temelinde yatan etik kurallar nelerdir gibi soruların yanıtlarını öğrenmiş olacaklar. Uygulamada bu kurallara ülkemizde ne kadar uyulmaktadır, bu konu hakkında da fikirlei olacak.
  • 2- Türkiye'de haber kanalları ve TV habercilği nasıl uygulanmaktadır? Haber kanallarında haber yapılanması nasıl olmaktadır? gibi soruların yanıtlarını bulacaklar.
  • 3- Doğru haber araştırma teknikleri nelerdir bunu öğrenmiş olacaklar.
  • 4- Doğru haber yazım teknikleri nelerdir? Bu aşamada en sık yapılan etik hatalar nelerdir?
  • 5- Doğru haber çekimi nasıl yapılır? En sık yapılan etik hatalar nelerdir?
  • 6- Bu dersin sonunda öürenciler; doğru haber kurgusunun nasıl yapıdığını öğrenmiş olacaklar.
  • 7- Öğrenciler, Yeni medya ile TV habercilği arasındaki ilişkiyi,, benzerlik ve farklılıkları da bu dersin sonunda öğrenmiş olurlar.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri - Power point sunum eşliğinde öğrencilerle bilgilerin paylaşımı.- Öğrencilerin hazırlıklarının ekrandan tüm sınıfa izlettirilmesi ve üzerinde tartışılması.- Daha önce yapılmış örnek çalışmaların ekrandan öğrencilere izlettirilmesi ve tartışılması...


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Tanışma ve Ders hakkında genel bilgilendire yapılması TV haberciliği temelleri
2 Kavramlar, anlamlar Gereklilikler
3 : Türkiye?de TV haberciliğinin kökenleri Tarihi gelişimi Günümüzde, Türkiye?de TV Haberciliği alanındaki major aktörler/kurumlaTürkiye?de haber kanalları- Temel yapılanma, işleyiş
4 TV?de haber yapılanması nasıl olur? Ekip ve ekipman
5 Medyada etik kurallar
6 Haber etik ilişkisi Gazetecilik temel ilkeler
7 TV için doğru haber araştırma teknikleri TV için doğru arşiv taraması yapma teknikleri Habercilikte arşivin önemi ve doğru kullanımı Doğru bilgi nasıl Kontrol edilir? Doğru haber okumak,
8 Habercilikte ön yargılar Holding/haber kanalı/ haber-siyaset ilişkisi Habercilikte para, reklam,sponsorluk
9 Doğru haber yazım tekniklerine giriş.
10 Doğru haber yazım teknikleri
11 TV için doğru haber çekim teknikleri
12 Doğru görüntü/ habercilikte aktüel çekimin önemi
13 : Yeni medya haberciliği TV habeciliği arasındaki temel farklılı benzerlikler.
14 TV Için doğru kurgu yapma teknikleri (uygulama)


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Television Field Production and Reporting: A Guide to Visual Storytelling - Fred Shook and John Larson


DİĞER KAYNAKLAR

Blogdan al haberi : haber blogları, demokrasi ve gazeteciliğin geleceği üzerine / Zeynep Atikkan, Aslı Tunç
- Online journalism : principles and practices of news for the Web / James C. Foust.
- Türkiye`de medyanın dönüşümü / Beybin Kejanlıoğlu.
- Televizyon haberciliğinde etik / editörler, Bülent Çaplı, Hakan Tuncel
- The Digital journalist`s handbook / Mark S. Luckie.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Ödev 5 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 21 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev5630
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12828
Final Sınavı15050
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1   3 3 3     3    
OC2   3         3    
OC3     3       3    
OC4 3         2 3   3
OC5 2         3 3   3
OC6 2 3         3 1 3
OC7   3 3 3 2   3 2