Akademik Birim: |
Radyo Televizyon ve Sinema |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Öğrencilerin temel kamera ve çekim bilgisine, kurgu bilgisine sahip olmaları gerekmektedir. Senaryo ve araştırma teknikleri derste ayrıca öğretildiği için bu konular ön koşul değildir. |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Defne TÜZÜN |
Dersin Amacı: |
Dersin temel amacı, TV haberciliğinin temellerinde yatan teorik ve pratik kökleri, uygulamaları öğrencilere kazandırmaktır. Bu amaçla, bu ders TV haberciliğinin doğru, etik ve genel medya ilkelerine uygun olarak nasıl yapılması gerektiğini öğretir. Yapılan uygulamlarla öğrencilerin haberciliğin temel yapım süreçlerine de hakim olmalarını amaçlar. |
Dersin İçeriği: |
Türkiye`de ve dünyada TV habercilğinin tarihçesiyle ve nasıl geliştiğiyle başlayan ders, medya ve haber etik kurallarının özellikle Türkiye`deki uygulamalarına değinir. Doğru haber araştırma, yazma, çekme ve kurgulama tekniklerinden ve ilkelerinden bahseder. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- BU dersin sonunda öürenciler; haber nedir, TV haberciliği nedir, nasıl yapılır, temelinde yatan etik kurallar nelerdir gibi soruların yanıtlarını öğrenmiş olacaklar. Uygulamada bu kurallara ülkemizde ne kadar uyulmaktadır, bu konu hakkında da fikirlei olacak.
- 2- Türkiye'de haber kanalları ve TV habercilği nasıl uygulanmaktadır? Haber kanallarında haber yapılanması nasıl olmaktadır? gibi soruların yanıtlarını bulacaklar.
- 3- Doğru haber araştırma teknikleri nelerdir bunu öğrenmiş olacaklar.
- 4- Doğru haber yazım teknikleri nelerdir? Bu aşamada en sık yapılan etik hatalar nelerdir?
- 5- Doğru haber çekimi nasıl yapılır? En sık yapılan etik hatalar nelerdir?
- 6- Bu dersin sonunda öürenciler; doğru haber kurgusunun nasıl yapıdığını öğrenmiş olacaklar.
- 7- Öğrenciler, Yeni medya ile TV habercilği arasındaki ilişkiyi,, benzerlik ve farklılıkları da bu dersin sonunda öğrenmiş olurlar.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
- Power point sunum eşliğinde öğrencilerle bilgilerin paylaşımı.- Öğrencilerin hazırlıklarının ekrandan tüm sınıfa izlettirilmesi ve üzerinde tartışılması.- Daha önce yapılmış örnek çalışmaların ekrandan öğrencilere izlettirilmesi ve tartışılması... |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Tanışma ve Ders hakkında genel bilgilendire yapılması
TV haberciliği temelleri
|
|
2 |
Kavramlar, anlamlar
Gereklilikler
|
|
3 |
: Türkiye?de TV haberciliğinin kökenleri
Tarihi gelişimi
Günümüzde, Türkiye?de TV Haberciliği alanındaki major aktörler/kurumlaTürkiye?de haber kanalları- Temel yapılanma, işleyiş |
|
4 |
TV?de haber yapılanması nasıl olur? Ekip ve ekipman
|
|
5 |
Medyada etik kurallar |
|
6 |
Haber etik ilişkisi
Gazetecilik temel ilkeler
|
|
7 |
TV için doğru haber araştırma teknikleri
TV için doğru arşiv taraması yapma teknikleri
Habercilikte arşivin önemi ve doğru kullanımı
Doğru bilgi nasıl Kontrol edilir?
Doğru haber okumak,
|
|
8 |
Habercilikte ön yargılar
Holding/haber kanalı/ haber-siyaset ilişkisi
Habercilikte para, reklam,sponsorluk
|
|
9 |
Doğru haber yazım tekniklerine giriş.
|
|
10 |
Doğru haber yazım teknikleri
|
|
11 |
TV için doğru haber çekim teknikleri |
|
12 |
Doğru görüntü/ habercilikte aktüel çekimin önemi |
|
13 |
: Yeni medya haberciliği
TV habeciliği arasındaki temel farklılı benzerlikler.
|
|
14 |
TV Için doğru kurgu yapma teknikleri (uygulama) |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.