DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Senaryo Atölyesi |
RC 427 |
Bahar |
03+00+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Radyo Televizyon ve Sinema |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Defne TÜZÜN |
Dersin Amacı: |
1. Senaryo yazma ve analiz etme
2. Öğrencileri yazmak için motive etmek
3. Kısa özet, hikaye ve senaryo yazma becerini geliştirme |
Dersin İçeriği: |
Öğrenciler bu derste, bir sonraki dönemde çekecekleri kısa filmlerinin hikayelerini senaryolaştırırlar ve proje dosyası hazırlarlar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Hikaye ve senaryo arasındaki farkı anlayabilecek
- 2- Eldeki malzemenin en yaratıcı şekilde kullanılmasını öğrenecek
- 3- Çekim senaryosu aşamasına kadar olan süreci öğrenecek.
- 4- Yazım ve yapım aşamasındaki süreci – storyboarding öğrenecek
- 5- Senaryo ve film kurgusu arasındaki bağlantıyı anlayacak
- 6- Özgün senaryo oluşturacak.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Çalıştay |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Hikayeye giriş |
|
2 |
Senaryonun yapısının incelenmesi |
|
3 |
Filmler üzerinden senaryonun incelenmesi. |
|
4 |
Hikaye seçimi |
|
5 |
Hikayelerin geliştirilmesi |
|
6 |
Hikayelerin geliştirilmesi |
|
7 |
Kısa film synopsisi yazmak |
|
8 |
Uzun metraj film synopsisi yazmak |
|
9 |
Tretment yazmak |
|
10 |
Diyalog yazımı |
|
11 |
İlk verziyonun teslimi |
|
12 |
Senaryoların analizi |
|
13 |
Tekrar yazmak |
|
14 |
Senaryonun son halinin teslimi |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
THE WRITERS JOURNEY- Christopher Vogler
Yazarın Yolculuğu-Senaryo ve Öykü yazımının sırları
ISBN:978-6054054-22-0 |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
10 |
Uygulama |
1 |
10 |
Arazi Çalışması |
1 |
10 |
Proje |
1 |
10 |
Ödev |
2 |
10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
21 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 1 | 10 | 10 |
Arazi Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
3 |
|
|
|
3 |
|
2 |
3 |
OC2 |
|
3 |
|
|
|
|
|
2 |
3 |
OC3 |
|
3 |
|
|
|
3 |
|
|
3 |
OC4 |
|
3 |
|
|
|
|
3 |
|
|
OC5 |
|
3 |
|
|
|
|
3 |
|
|
OC6 |
|
3 |
|
|
|
3 |
3 |
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek