DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Mezuniyet Projesi |
RC 440 |
Bahar |
03+00+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Radyo Televizyon ve Sinema |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Defne TÜZÜN |
Dersin Amacı: |
Bu mezuniyet projelerinin ikinci dersidir. Öğrenciler Okul bitirme Filmlerini hazırlarken Dosya hazırlama senaryo, bütce, cast, çekim planı yapmayı öğrenirler. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi tamamlayan öğrenci
Iyi hazırlanmış projeyi-Yürütme
ön hazırlık için gerekli evrak oluşturma-
Bir endüstri standardı kısa film çekimi gerçekleştirmek
post-prodüksiyon süreçleri ve profesyonel bir şekilde bir kısa film teslim etmek. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- İyi hazırlanmış Proje dosyasının hazırlaması
- 2- Pre-Prodüksiyon için gerekli ön çalışmayı yaratması
- 3- Endüstri standardında kısa film yapmayı öğrenmesi
- 4- Profesyonel bir çalışma disiplini ve projeyi zamanında teslim etmesi sağlanacaktır.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
1- Dosya ana sayfası2 -içindekiler3 - Projenin tanıtımı(3-5 sayfa)4 - Yönetmenin Vizyonu (3-5 sayfa)5 - Synopsis (1-3 pages)6 - Treatment7 - Senaryo8 - Yapım Planı9 - Oyuncular ve çekim ekibi10 - Bütce11 -Film teslimi |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Tanışma ve ders hakkında bilgilendirme |
|
2 |
Dosya hazırlama ve konu seçimi |
|
3 |
Öğrencilerin film fikirlerini tanıtması |
|
4 |
Synopsisi
Tretmanı
Senaryo |
|
5 |
Ön hazırlık Cast |
|
6 |
Ön hazırlıkCast ve Ekip listelerinin hazırlanması |
|
7 |
Çekim sürecinin başlaması |
|
8 |
Çekim süreci ve çekilenlerin ön izlenmesi. |
|
9 |
Çekim süreci ve çekilenlerin ön izlenmesi. |
|
10 |
Post-Production
Kurgu |
|
11 |
Post-Production
Kurgu |
|
12 |
Kurgu son hali |
|
13 |
Ön izleme |
|
14 |
Teslim |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Making Short Films: The Complete Guide from Script to Screen - Clifford Thurlow & Max Thurlow |
DİĞER KAYNAKLAR
Vimeo ve YouTube'daki Kısa filmler, Öğretici Videolar, Belgeseller ve Deneysel Filmler |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
10 |
Uygulama |
1 |
10 |
Arazi Çalışması |
1 |
10 |
Proje |
1 |
10 |
Ödev |
2 |
10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
21 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 1 | 10 | 10 |
Arazi Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
3 |
1 |
|
|
3 |
3 |
|
|
OC2 |
|
3 |
1 |
|
|
3 |
3 |
|
|
OC3 |
|
3 |
1 |
|
|
3 |
3 |
|
|
OC4 |
|
3 |
1 |
|
|
3 |
3 |
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek