DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İleri Kurgu RC 446 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Radyo, Sinema ve Televizyon
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Defne TÜZÜN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı:
Öğrencileri uzun metraj film kurgusu sürecine aşina kılmak
Öğrencilerin grup içinde sanatsal kararlar vermesine yardımcı olmak
Öğrencilerin birbirlerinin işini değerlendirebilmesini sağlamak
Öğrencilerin kurgu becerilerini geliştimek
Dersin İçeriği: Dönem boyunca öğreciler, uzun metraj bir filmi, kurgusunu yaparak bitirirler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Uzun metraj bir filmin kurgu sürecine dair bir kavrayışa sahip olurlar
  • 2- Grup içinde sanatsal kararlar verebilirler
  • 3- Grup içinde iletişim ve karar verme yetilerini geliştirirler
  • 4- Kurgu becerilerini geliştirirler
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Çalıştay ve Uygulama


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş Senaryodaki ilgili sahneyi okuma
2 Oyunculuğu Değerlendirme Senaryodaki ilgili sahneyi okuma
3 Tekrarları Seçme Senaryodaki ilgili sahneyi okuma
4 Sahneyi Tesis Etme Senaryodaki ilgili sahneyi okuma
5 Mikro Ritim Senaryodaki ilgili sahneyi okuma
6 Sekansları Tesis Etme Senaryodaki ilgili sahneyi okuma
7 Sekansların Zamanlaması Senaryodaki ilgili sahneyi okuma
8 Makro Yapıyı Tesis Etme Senaryodaki ilgili sahneyi okuma
9 Ham Kurgu Senaryodaki ilgili sahneyi okuma
10 Makro Ritim Senaryodaki ilgili sahneyi okuma
11 Kurguyu Sonuçlandırma Senaryodaki ilgili sahneyi okuma
12 Fragman Kurgusu Senaryodaki ilgili sahneyi okuma
13 Test Gösterimi Senaryodaki ilgili sahneyi okuma
14 Final Gösterimi Senaryodaki ilgili sahneyi okuma


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Reisz, K., & Millar, G. (1971). The technique of film editing.
Murch, W. (2001). In the blink of an eye: A perspective on film editing. Silman-James Press.


DİĞER KAYNAKLAR

Yok


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 13 30
Ödev 13 20
Final Sınavı 1 40
Total: 41 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje13565
Ödev13113
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler414
Final Sınavı12626
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1   3 2 2     3 2  
OC2   3 2 3   3 3 2  
OC3   3 2     3 3 2  
OC4   2 2       3 2