DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklamcılığa Giriş AD 101 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Perrin ÖGÜN EMRE
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
1.Dijital TV platformlarının temellerini öğrenecek anlamaları,
2.Yeni nesil TV servisleri, uygulamaları ve teknolojilerine yayıncı ve son kullanıcı bakış açısı ile aşinalık kazanmaları
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Ders, reklam teknikleri ve stratejisini temel anlam da tanıtmayı amaçlar. Reklamcılıktaki uzmanlaşma alanlarını ve uygulamalarını da incelemeyi hedefler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Reklamın temel kavramlarını anlamak, reklam ajanslarının organizasyon yapısı hakkında temel bilgilere sahip olmak
  • 2- Reklamcılığın pazarlama karması içindeki yerini ve fonksiyonunu anlamak
  • 3- Eleştirel düşünmeyi, kültürlerarası farklılıkları,yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders kitabı, ders notları, internetteki ilgili kaynaklar, ödev ve projeler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Reklamcılık tarihi Wells, Moriarty, Burnett, 1. Bölüm
2 Reklamcılığın iş yönü Wells, Moriarty, Burnett 2. Bölüm, Ogilvy on Advertising 3, 4, 5. Bölüm
3 Sosyal, hukuksal ve etik meseleler
4 Reklam nasıl çalışır? Wells, Moriarty, Burnett 4. Bölüm
5 Planlama, hedef kitle ve bölümleme Wells, Moriarty, Burnett 7. Bölüm, Lane, King, Russell 4. Bölüm
6 Reklam araştırmaları Lane, King, Russell 15. Bölüm
7 Ara sınav
8 Yaratıcı strateji Wells, Moriarty, Burnett 12,13. Bölüm, Lane, King, Russell, 6, 7. Bölüm
9 Basılı reklam yaratmak Lane, King, Russell 18. Bölüm
10 Reklam filmi yaratmak Lane, King, Russell 19, 20. Bölüm
11 Medya planlama Lane, King, Russell 7. Bölüm
12 Grup projesi sunumları
13 Grup projesi sunumları
14 Final sınavı


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Advertising: Principles and Practice by William D. Wells, Sandra Moriarty, John Burnett
Kleppner's Advertising Procedure by Lane, King, Russell
Ogilvy on Advertising by David Ogilvy


DİĞER KAYNAKLAR

İnternetteki ilgili kaynaklar, ödev ve projeler


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 1 20
Ödev 4 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 40
Total: 7 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje16060
Ödev4416
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11515
Final Sınavı11717
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 2 2 3 1 3     2 3  
OC2           3     3  
OC3 2 3 3 1