Akademik Birim: |
Reklamcılık |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
1.Reklamcılığın kavramlarını ve konularını stratejik planlama çerçevesinde derinlemesine inceleyerek müşteri ilişkilerini planlama ve yönetmek için gerekli bilgi ve yeteneği edinmeleri
2.Düşünsel gelişiminlerine katkıda bulunarak reklamcılık literatürü okumaları ve ulusal, uluslararası toplumdaki gelişmelerden haberdar olmaları
3.Stratejik düşünme, yazma, ve sunum yeteneklerini geliştirmeleri; bunu yaparken reklamın yaratıcısı olmayan fakat reklamın stratejisini tasarlayanların da yaratıcılık kavramı ve süreçlerine aşina olmaları
beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders reklam ajanslarındaki fonksiyonların birbirleriyle olan ilişkilerini, yaratıcı ekip ve marka stratejistlerinin ilişkilerini, güncel reklamcılık literatürünü, stratejik marka hamleleri, stratejik düşünme, stratejik yazma ve stratejik iletişimi içermektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Stratejik planlamanın ne olduğunu ve kullanımını an
lamak, grup projesinde kullanabilmek.
- 2- Pazarlama araştırması planlayabilmek ve sonuçları
yorumlayabilmek.
- 3- Tüketici psikolojisi ve sosyolojisiyle aşina olmak.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Görsel destekli ders slaytları, makaleler, basılı ve tv reklamları, yüzyüze tartışma, soru&cevap. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse Giriş |
|
2 |
Müşteri İlişkileri Planlama:. Neden stratejik planlamaya ihtiyacımız var? |
|
3 |
Konuyu Anlamak: Sözkonusu markanin karşı karşıya kaldığı pazarlama problemini ve bu problemin reklamla çözülüp çözülmeyeceğini anlamak. Bir planlamacının işi once doğru soruyu sormaktır |
|
4 |
Yaratıcı Brif: İyi ve kötü brifler arasındaki farkı anlamak. Brif ve brif verme süreci veri
analizinden kreatif tasarıma giden süreçte kilit rol oynar. |
|
5 |
Bir Fikri Anlamak: Fikir okur yazarlığı geliştirme. Fikir nasıl bulunur, başkalarının fikirleri nasıl yönlendirilir. Fikir ve uygulamayı birbirinden ayırabilme |
|
6 |
Nitel Araştırma Yöntemleri:
Odak gruplar,
etnografik araştırmalar, üçlemeler. Doğru
insanları bulmak, doğru soruları bulmak. |
|
7 |
Nicel Araştırma Yöntemleri:
Analiz edilmiş
ve bilgi haline getirilmiş veriyi
yorumlayabilme yeteneğini geliştirme. |
|
8 |
Sınava Hazırlık |
|
9 |
Değişen Medya:Artık kontrol tüketicide. Doğru medya kanallarından doğru mesajla tüketiciye nasıl ulaşılır? |
|
10 |
Marka Deneyimi: Tüketiciler ve markalar arasındaki ilişki birçok yöntemle yaşanabilir: reklamlar, web sayfaları, servis deneyimi, ürün tasarımı, tüketiciden tüketiciye bilgi akışı, dağıtım, vs. Bir markanın ne olduğunu tanımlamak, değerlerini ve fikirlerini doğru iletisim kanalıyla tüketiciye ulastırabilmek önemlidir. |
|
11 |
Yeni İş Alanları |
|
12 |
Etkinliği Ölçmek |
|
13 |
Genel Tekrar |
|
14 |
Ajanslarla Tanışma:
Sektördeki stratejik planlama uzmanlarıyla tanışma. |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.