DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Reklam Yapımı |
AD 316 |
Bahar |
03+00+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Reklamcılık |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
1.Reklam üretiminin yapısına ve bu yapıyı inşa eden faktörlerin işlevlerine ilişkin kısa bir bilgi sahibi olması
2.Bir reklam ajansının başından sonuna kadar nasıl yaratıcı bir kampanya yürütmesiyle ilgili genel bir bilgi birikimi edinmesi
3.Bir fikrin kıvılcımıyla nasıl bir büyü yaratıldığına ve o büyüden nasıl başka araçlar üretildiğine dair genel bir anlayış geliştirmesi
beklenmektedir |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, basım üretimindeki unsurların nasıl ele alınacağı; televizyon reklamının nasıl üretileceği, dijital medyada kullanıcı deneyimi tasarımının nasıl yapılacağı ve üretim becerilerinin nasıl kullanılacağı gibi reklam üretimi sektöründeki "nasıl yapılır" sorularına cevap niteliğinde kısa bilgiler içermektedir. Sektörde çalışan ziyaretçi konuşmacılarımız sayesinde, öğrencilerimiz reklam üretimini birçok farklı boyutuyla değerlendirebilmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Pazarlama ve reklam kampanyalarının stratejik ve politik unsurları hakkında bir karara varmak için pazar veya müşteri bilgilerini kullanacak yetiye sahip olmak
- 2- İletişim kampanyalarının yönetiminde var olan konulara ilişkin pekiştirilmiş bir anlayış geliştirmek
- 3- Reklamların üretiminde kullanılan araçlar ve tekniklerden yararlanabilmek
- 4- letişim materyalleri geliştirirken veya iletişim kampanyaları oluştururken/yönetirken yaratıcı düşünme yetisine sahip olmak
- 5- İleri düzeyde eleştirel düşünme becerisine erişebilecek,
- 6- Takımlarda işbirliğine yatkın çalışabilecek ve gerektiğinde takım lideri olabilecek seviyeye gelmek
- 7- Reklamcılık sektöründeki profesyonellerin etik ve sosyal sorumluluklarına hassasiyet ve saygı gösterebilecek seviyeye ulaşmak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders okumaları ve notları |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Ders Planı |
|
2 |
Görsel Etki Yaratma |
|
3 |
Sanat Yönetmeni kimdir |
|
4 |
Baskı Sanatı Yönetmenliği |
|
5 |
Basılı Ürünler |
|
6 |
Televizyon Sanat Yönetmenliği |
|
7 |
Televizyon Reklamlarının Türleri |
|
8 |
Televizyon Yapımının Süreci |
|
9 |
Değerlendirme |
|
10 |
Dijital Medya Dinamikleri |
|
11 |
Kullanıcı Deneyimi Tasarımı |
|
12 |
Mobil Reklam Yapımı |
|
13 |
Online Video Pazarlama |
|
14 |
Final Sınavının Değerlendirilmesi |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
15 |
Proje |
1 |
15 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
30 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
17 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 24 | 24 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 34 | 34 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
OC7 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek