Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Interaktif Reklamcılık | AD 436 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Reklamcılık |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrenciler; -interaktif reklamcılığın gelişimini ve tüketiciler üzerindeki etkilerini inceler, tecrübe bazlı iletişim yaratmada yeni medya kullanımını analiz eder -online reklamcılığın, interaktif kioskların, gerillanın stratejik ve iletişimsel yönlerini analiz eder. -Çevrimiçi ve çevrimdışı ikna edici interaktif pazarlama materyalleri geliştirmek için gerekli olan kullanıcı deneyimi, içerik üretimi, sosyal medya yönetim araçları gibi ilkeleri sağlar. |
Dersin İçeriği: | Ders, iletişim ve pazarlamanın “human era”sında interaktif reklamcılığın nasıl hayati bir önem kazandığına odaklanır. En iyi örneklerin analizi ile bu ders, etkileşim ve katılım için kullanılan kavramlar, yapılar ve en popüler medya ile aşina olunmasına yardımcı olacaktır. Öncelikli olarak dijital kampanyalar, dijital reklamcılık türleri, Youtube/Facebook/Instastories/Twitter, mobil uygulamalar, sosyal medya yönetimi, oyun, sanal gerçeklik gibi platformların verimli kullanılmasına odaklanacak olan ders, aynı zamanda gerilla, out of home, shopper marketing gibi çevrimdışı interaktif reklamcılık konularını da ele alacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | ara sınav, final projesi |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnteraktif Reklamcılığa Giriş | |
2 | Grup Çalışması: İnteraktif reklamların en iyi örneklerinin analizi. | |
3 | Hikayeciliğin interaktif reklamcılıktaki önemi | |
4 | Hikayecilik konusunun devamı, marka hikayeleri analizi- Grup çalışması | |
5 | Sosyal medya topluluğu oluşturmak ve yönetmek | |
6 | Twitter ve Dijital Ölçüm | |
7 | Vize proje sunumları | |
8 | Facebook nasıl daha verimli kullanılabilir? – Hedefleme ve değerlendirme | |
9 | Youtube ve etkileyenleri | |
10 | VR teknolojisinin kullanımı – en iyi örnek analizleri | |
11 | Video oyunlar – en iyi örnek analizleri | |
12 | Mobil reklamcılık / Native reklamcılık, En iyi örnek analizleri | |
13 | Cannes kısmı: 2017 interaktifte en iyi Cannes yarışmacılarının analizi | |
14 | Final proje sunumları |
Ders notları |
Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 1 | 10 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 2 | 10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 14 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 19 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | 2 | 3 | ||||||||
OC2 | 2 | |||||||||
OC3 | 3 | |||||||||
OC4 | 3 |