DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Bilgisayar Programlama II CE 241 Bahar 02+00+02 Zorunlu 3 6
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu ders, programcılar ve yazılım mühendisleri için temeldir. Öğrencilere bilgisayar programlama ve kodlamanın temel kavramlarını tanıtacak ve problem çözme becerilerini geliştirecektir. Öğrenciler bilgisayar mimarisi, sayısal temeller ve bellek yönetimi gibi bilgisayar bilimlerindeki temel konuları öğreneceklerdir. Öğrenciler en önemli programlama dillerinden birini öğrenecekler: C++. Öğrenciler, işaretçilerin nasıl kullanılacağını ve belleğin dinamik olarak nasıl tahsis edileceğini, dosyalarla nasıl çalışılacağını öğrenecek ve kısaca nesne yönelimli programlamaya tanıtılacaktır.
Dersin İçeriği: Bilgisayar programlamaya giriş, bir programın yapısı, derleyiciler, sayısal tabanlar, boole operatörleri, C++'ın temelleri, deyimler ve akış kontrolü, bilgisayar mimarisi, fonksiyonlar, isim görünürlüğü, diziler, diziler, işaretçiler, dinamik bellek yönetimi, dosyalarla I/O , önişlemci, başlık dosyaları, aşırı yüklemeler, şablonlar, istisna işleme, veri yapıları ve nesne yönelimli programlama (OOP).
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Fonksiyonları kullanarak bilgisayar kodu geliştirebilme.
  • 2- Parametre aktarım yöntemlerini kullanabilme.
  • 3- Dizileri, katarları ve işaretçileri kullanarak kod yazabilme.
  • 4- Katarlar, diziler ve işaretçiler arasındaki ilişkiyi kavrama.
  • 5- Sınıfların nasıl kullanılacağını ve sınıf elemanlarına nasıl ulaşılacağını kavrama.
  • 6- Sınıf/nesne yapılarını içeren basit program kodları yazabilme.
  • 7- Dinamik olarak belleğe erişme ve ayırma yeteneği.
  • 8- Kullanıcı tarafından yeni veri tipleri oluşturabilme.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders ve laboratuvar.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Merhaba Dünya, Derleyiciler, Sayısal Tabanlar, Mantıksal Operatörler
2 Değişkenler, Sabitler, Operatörler, Temel IO, İfadeler ve Akış Kontrolü
3 Değişkenler, Sabitler, Operatörler, Temel IO, İfadeler ve Akış Kontrolü
4 Bilgisayar Mimarisi, Fonksiyonlar, Aşırı Yükler ve Şablonlar
5 Diziler
6 Teller
7 Çok Boyutlu Diziler
8 Vize
9 İşaretçiler
10 Dinamik Bellek Tahsisi, Ad Görünürlüğü
11 Dosyalarla IO
12 Veri Yapıları, Başlıklar, Ön İşlemci, İstisnalar
13 Nesne yönelimli programlama
14 En iyi uygulamalar ve öneriler


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Herbert Schildt. "C++: The complete reference". McGraw-Hill Education; 4th edition (December 10, 2002). Paul J. Deitel, and Harvey M. Deitel. "C++: how to program". Pearson; 10th edition (February 29, 2016). Bjarne Stroustrup. "The C++ Programming Language". Addison-Wesley Professional; 4th edition (May 9, 2013).


DİĞER KAYNAKLAR

https://www.cplusplus.com https://app.coderpad.io/sandbox


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Ödev 12 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 40
Final Sınavı 1 50
Total: 28 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14228
Laboratuvar14342
Ödev3412
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12448
Final Sınavı12020
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1 2   2   1   2   2      
OC2 2   2   1   2   2      
OC3 2   2   2   2   2      
OC4 2   2   2   2   2      
OC5 1   2   2   2   2      
OC6 1   2   3   2   2      
OC7 1   2   3   2   2      
OC8