Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Programlama II | CE 241 | Bahar | 02+00+02 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu ders, programcılar ve yazılım mühendisleri için temeldir. Öğrencilere bilgisayar programlama ve kodlamanın temel kavramlarını tanıtacak ve problem çözme becerilerini geliştirecektir. Öğrenciler bilgisayar mimarisi, sayısal temeller ve bellek yönetimi gibi bilgisayar bilimlerindeki temel konuları öğreneceklerdir. Öğrenciler en önemli programlama dillerinden birini öğrenecekler: C++. Öğrenciler, işaretçilerin nasıl kullanılacağını ve belleğin dinamik olarak nasıl tahsis edileceğini, dosyalarla nasıl çalışılacağını öğrenecek ve kısaca nesne yönelimli programlamaya tanıtılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bilgisayar programlamaya giriş, bir programın yapısı, derleyiciler, sayısal tabanlar, boole operatörleri, C++'ın temelleri, deyimler ve akış kontrolü, bilgisayar mimarisi, fonksiyonlar, isim görünürlüğü, diziler, diziler, işaretçiler, dinamik bellek yönetimi, dosyalarla I/O , önişlemci, başlık dosyaları, aşırı yüklemeler, şablonlar, istisna işleme, veri yapıları ve nesne yönelimli programlama (OOP). |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders ve laboratuvar. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Merhaba Dünya, Derleyiciler, Sayısal Tabanlar, Mantıksal Operatörler | |
2 | Değişkenler, Sabitler, Operatörler, Temel IO, İfadeler ve Akış Kontrolü | |
3 | Değişkenler, Sabitler, Operatörler, Temel IO, İfadeler ve Akış Kontrolü | |
4 | Bilgisayar Mimarisi, Fonksiyonlar, Aşırı Yükler ve Şablonlar | |
5 | Diziler | |
6 | Teller | |
7 | Çok Boyutlu Diziler | |
8 | Vize | |
9 | İşaretçiler | |
10 | Dinamik Bellek Tahsisi, Ad Görünürlüğü | |
11 | Dosyalarla IO | |
12 | Veri Yapıları, Başlıklar, Ön İşlemci, İstisnalar | |
13 | Nesne yönelimli programlama | |
14 | En iyi uygulamalar ve öneriler |
Herbert Schildt. "C++: The complete reference". McGraw-Hill Education; 4th edition (December 10, 2002). Paul J. Deitel, and Harvey M. Deitel. "C++: how to program". Pearson; 10th edition (February 29, 2016). Bjarne Stroustrup. "The C++ Programming Language". Addison-Wesley Professional; 4th edition (May 9, 2013). |
https://www.cplusplus.com https://app.coderpad.io/sandbox |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | - |
Ödev | 12 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Total: | 28 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 12 | 4 | 48 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | |||||||
OC2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | |||||||
OC3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
OC4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
OC5 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
OC6 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | |||||||
OC7 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | |||||||
OC8 |