DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Gezgin Uygulama Geliştirme CE 414 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 8
Akademik Birim: Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Taner ARSAN
Dersin Amacı: Apple iOS ve Google Android gibi yeni nesil akıllı mobil platformların ortaya çıkması, uygulama geliştiricileri için yeni fırsatlar yarattı. Bu ders, Android platformunda mobil yazılım geliştirmek üzerine tasarlanmıştır. Bu ders, mobil yazılım tasarımı ve programlamasının detaylı bir şekilde incelenmesini içerir. Öğrenciler, Android Studio kullanarak mobil uygulamaları nasıl tasarlayacakları, geliştirecekleri ve dağıtacakları hakkında bilgi edineceklerdir.
Dersin İçeriği: Bu ders, model-view-controller (MVC) hiyerarşisi, kullanıcı arabirimi ilkeleri, kalıcı bilgi ve veritabanları, CRUD işlemleri, çok parçalı uygulama geliştirme, uygulama çubuğunun kullanımı ve implicit intent kavramı gibi konuları kapsar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Android platformunu kullanarak mobil uygulamalar geliştirebilme.
  • 2- Esnek mobil uygulamaları inşa etmek için MVC hiyerarşisini kullanma yeteneği.
  • 3- Mobil uygulamalar için kullanıcı arayüzleri tasarlayabilme.
  • 4- Mobil cihazlarda veri depolamak ve yüklemek için veritabanlarını kullanma yeteneği.
  • 5- Projeleri tasarlamak ve uygulamak üzere ekipler halinde etkili bir şekilde çalışma becerisi.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Yeni konular ve kavramlar dersler ve örnek programlar aracılığıyla sunulacaktır. Programlama ödevleri ve sınavlar, bu derslerde kapsanan konuları gözden geçirmek ve pekiştirmek için kullanılacaktır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık ÖÇ
1 Android Uygulamalarına Giriş Okuma: Ünite 1 1, 3
2 Model-View-Controller (MVC) Okuma: Ünite 2 1, 2, 3
3 Activity Yaşam Döngüsü Okuma: Ünite 3 1, 2, 3
4 Kullanıcı Arayüzü - Kalıcı Durum Okuma: Ünite 4 1, 2, 3
5 Kullanıcı Arayüzü - Fragment Yapısı Okuma: Ünite 8 1, 2, 3
6 Kullanıcı Arayüzü - Listeleme Okuma: Ünite 9 1, 2, 3
7 Kullanıcı Arayüzü - Arayüzler ve Araçlar Okuma: Ünite 10 1, 2, 3
8 Vize Sınavı
9 Veritabanları ve İlgili Kütüphaneler Okuma: Ünite 11 1, 3, 4, 5
10 Dialoglar Okuma: Ünite 13 1, 3, 4
11 Uygulama Çubuğu Özellikleri Okuma: Ünite 14 1, 3, 5
12 Intentler - Kişiler ve Email Gönderimi Okuma: Ünite 15 1, 3, 4
13 Intentler - Fotoğraf Çekme ve Yükleme Okuma: Ünite 16 1, 3, 4
14 Revizyon ve Proje Gönderimi 1, 3, 4, 5


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Android Programming, 4th Edition, The Big Nerd Ranch Guide


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 1 25
Ödev 5 20
Final Sınavı 1 35
Ara Sınavlar 1 20
Total: 8 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje14545
Ödev5630
Sunum/Jüriye Hazırlık12020
Diğer Uygulamalara Hazırlık12323
Final Sınavı12020
Ara Sınavlar12020
Toplam İş Yükü (saat):200


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1   3   1 3       1      
OC2   2   1 3              
OC3   1         1 1        
OC4   2   1 3   1 2        
OC5   3     3   1 2 1