DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Yöneylem Araştırması I |
IE 311 |
Bahar |
03+00+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Endüstri Mühendisliği |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yoktur |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Funda SAMANLIOĞLU |
Dersin Amacı: |
Bu ders yöneylem araştırmasındaki deterministik modelleri, özelliklede doğrusal programlamayı tanıtır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders yöneylem araştırmasındaki deterministik modelleri, özelliklede doğrusal programlamayı tanıtır. Dersin içerdiği konular matematik programların formülasyonu ve bilgisayar çözümlemesi, simpleks algoritması, duyarlılık analizi, ikillik, ulaşım ve atama problemleri ve ağ modelleridir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- İki değişkenli doğrusal programlama problemlerini grafik yöntemi ile çözmek.
- 2- Ulaşım, atama ve ağ problemlerini de kapsayan çeşitli problemleri ifade edebilmek için doğrusal ve tamsayılı programlama formülasyonlarını geliştirmek.
- 3- Doğrusal programlama problemlerini çözebilmek için simpleks algoritmasını uygulamak.
- 4- Ulaşım, atama ve ağ problemlerini çözebilmek için algoritmalar uygulamak.
- 5- Doğrusal ve tamsayılı programları çözebilmek için bilgisayar programı kullanmak.
- 6- Doğrusal programlama problemlerinin hangi paramatre aralıklarında optimum kalacağını belirlemek için duyarlılık analizi uygulamak.
- 7- Doğusal programlama problemlerinin ikil karşılıklarını bulmak.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Bilgisayar kullanımı (Lingo programı) |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
ÖÇ |
1 |
Doğrusal ve Tamsayılı programlamaya giriş |
Ünite 3 ve 9 |
1,2,5 |
2 |
Doğrusal ve Tamsayılı programlamaya giriş |
Ünite 3 ve 9 |
1,2,5 |
3 |
Doğrusal ve Tamsayılı programlamaya giriş |
Ünite 3 ve 9 |
1,2,5 |
4 |
Doğrusal ve Tamsayılı programlamaya giriş |
Ünite 3 ve 9 |
1,2,5 |
5 |
Simpleks Algoritması |
Ünite 4 |
3 |
6 |
Simpleks Algoritması |
Ünite 4 |
3 |
7 |
Duyarlılık Analizi ve İkillik |
Ünite 5 ve 6 |
6,7 |
8 |
Duyarlılık Analizi ve İkillik |
Ünite 5 ve 6 |
6,7 |
9 |
Ulaşım ve Atama problemleri |
Ünite 7 |
2,4,5 |
10 |
Ulaşım ve Atama problemleri |
Ünite 7 |
2,4,5 |
11 |
Ağ Modelleri |
Ünite 8 |
2,4,5 |
12 |
Ağ Modelleri |
Ünite 8 |
2,4,5 |
13 |
Ağ Modelleri |
Ünite 8 |
2,4,5 |
14 |
Deterministik Dinamik Programlama |
Ünite 18 |
4 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
W. L. Winston, Operations Research: Applications and Algorithms, 4th Edition, Brooks/Cole, Thomson Learning, 2004. |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Ödev |
5 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
Ara Sınavlar |
1 |
40 |
Total: |
7 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 5 | 4 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 23 | 23 |
Final Sınavı | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
OC1 |
OC2 |
OC3 |
OC4 |
OC5 |
OC6 |
OC7 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek