DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Çok Ölçütlü Karar Verme |
IE 317 |
Bahar |
03+00+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Endüstri Mühendisliği |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yoktur |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Funda SAMANLIOĞLU |
Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilere sınıfta öğretilen yöntemleri kullanarak nasıl çok ölçütlü karar verme problemlerini çözeceklerini öğretmeyi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders çok ölçütlü karar verme ile ilgili şu konuları tanıtır: Basit ağırlıklandırılmış toplam yöntemi (SAW), Ağırlıklandırılmış çarpım yöntemi (WPN), Analitik Hiyerarşi Yöntemi (AHP), ELECTRE yöntemi, TOPSIS yöntemi, ANP yöntemi, Uzlaşık Programlama, ve Amaç Programlama. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Temel Çok Ölçütlü Karar Verme (ÇÖKV) konseptlerini tarif etmek.
- 2- Basit ağırlıklandırılmış toplam yöntemi (SAW) ve Ağırlıklandırılmış çarpım yöntemi (WPN) ile ÇÖKV problemlerini çözmek.
- 3- AHP yöntemi ile ÇÖKV problemlerini çözmek.
- 4- ELECTRE ve TOPSIS yöntemleri ile ÇÖKV problemlerini çözmek.
- 5- ANP yöntemi ile ÇÖKV problemlerini çözmek.
- 6- Uzlaşık programlama konusundaki temel konseptleri tarif etmek.
- 7- Amaç programlama problemleri için matematik modeller geliştirmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
AHP ve ANP için Yazılım Kullanımı (Super Decisions Software) |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
ÖÇ |
1 |
Ders içeriği, Çok Ölçütlü Karar Vermeye (ÇÖKV) Giriş |
Sunumlar, ders notları |
1 |
2 |
Çok Ölçütlü Karar Vermeye (ÇÖKV) Giriş |
Sunumlar, ders notları |
1 |
3 |
Teorik temeller ve fikirler |
Sunumlar, ders notları |
1,6 |
4 |
Basit ağırlıklandırılmış toplam / Ağırlıklandırılmış çarpım (WSM/WPM) yöntemleri |
Sunumlar, ders notları |
2 |
5 |
Analitik Hiyerarşi Yöntemi (AHP) |
Sunumlar, ders notları |
3 |
6 |
Analitik Hiyerarşi Yöntemi (AHP) |
Sunumlar, ders notları |
3 |
7 |
ELECTRE Yöntemi |
Sunumlar, ders notları |
4 |
8 |
ELECTRE yöntemi, TOPSIS Yöntemi |
Sunumlar, ders notları |
4 |
9 |
TOPSIS Yöntemi |
Sunumlar, ders notları |
4 |
10 |
Analitik Serim Süreci (ANP) |
Sunumlar, ders notları |
5 |
11 |
Analitik Serim Süreci (ANP) |
Sunumlar, ders notları |
5 |
12 |
Analitik Serim Süreci (ANP) |
Sunumlar, ders notları |
5 |
13 |
Uzlaşık Programlama |
Sunumlar, ders notları |
6 |
14 |
Amaç Programlama |
Sunumlar, ders notları |
7 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
DİĞER KAYNAKLAR
Derste yapılan sunumlar, ders notları ve konu hakkındaki bazı akademik makaleler.
Multi-Criteria Decision Making Methods: A Comparative Study by E. Triantaphyllou, 2000, ISBN: 0-7923-6607-7 |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Ödev |
4 |
10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
2 |
40 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
Total: |
7 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 4 | 5 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 5 | 7 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 23 | 23 |
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
3 |
3 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
3 |
3 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC7 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek