Akademik Birim: |
|
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Devre Teorisi I ve II |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Metin ŞENGÜL |
Dersin Amacı: |
İletim hat teorisinin temellerini kavramak, iki-kapılı parametrelerini hesaplamak, analitik olarak ve Smith abağı kullanarak uyumlaştırma devreleri tasarlamak, filtre ve yükselteç tasarım konusunu öğrenmek. |
Dersin İçeriği: |
İletim hat teorisi; mikrodalga devre analizi; empedans uyumlaştırma; Smith abağı; filtre ve yükselteç tasarımı. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- İletim hat teorisi temel prensiplerini açıklayabilme becerisi,
- 2- İki kapılı devre parametrelerini hesaplayabilme becerisi,
- 3- Analitik olarak ve Smith abağı kullanarak empedans uyumlaştırma devreleri tasarlayabilme becerisi,
- 4- Filtre ve yükselteç tasarlayabilme becerisi,
- 5- Takım halinde çalışarak verilen konu hakkında araştırma yapabilme, sunum hazırlayabilme ve sunum yapabilme becerisi.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Sunum içeren grup projeleri verilecektir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Antenlere giriş |
Bölüm.13, sayfa.633-646, ders kitabı |
2 |
Antenlere giriş |
Bölüm.13, sayfa.646-659, ders kitabı |
3 |
İletim hat teorisi |
Bölüm.2, sayfa.49-64, ders kitabı |
4 |
İletim hat teorisi |
Bölüm.2, sayfa.73-86, ders kitabı |
5 |
Mikrodalga devre analizi |
Bölüm.4, sayfa.161-174, ders kitabı |
6 |
Mikrodalga devre analizi |
Bölüm.4, sayfa.174-189, ders kitabı |
7 |
Arasınav 1 |
Arasınav 1 hazırlık |
8 |
Empedans uyumlaştırma ve ayarlama |
Bölüm.5, sayfa.222-228, ders kitabı |
9 |
Smith Abağı |
Bölüm.2, sayfa.64-73, ders kitabı |
10 |
Smith Abağı ile empedans uyumlaştırma |
Bölüm.5, sayfa.228-235, ders kitabı |
11 |
Smith Abağı ile empedans uyumlaştırma |
Bölüm.5, sayfa.235-244, ders kitabı |
12 |
Arasınav 2 |
Arasınav 2 hazırlık |
13 |
Mikrodalga filtre tasarımı |
Bölüm.8, sayfa.370-389, ders kitabı |
14 |
Proje sunumları |
Sunum hazırlık |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.