DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Girişimci Pazarlama MIS 409 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Mahmut Çavur
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, pazarlama kavramlarını ve paradigmalarını, girişimcilik koşullarında nasıl uygulanacakları konusunu, pratik ile birleştirmektir.
Dersin İçeriği: Girişimciliğe Giriş ve Pazarlamaya Dayalı Girişim Stratejisine Giriş: Konumlandırma, Hedefleme ve Segmentasyon. Başarılı girişim için fikir üretme, tarama ve fikir geliştirme.
Yüksek Kar Kazanacak Girişimci için Fiyatlandırma Kararları.
Sürdürülebilir Rekabet Avantajı için Girişimci Dağıtım Kanal kararları.
Ürününü Başarılı Başlatmak. Girişim için Reklamcılık.
Maksimum Değer Üretimi için Halkla İlişkilerden Yararlanma (PR). Satış Yönetimi ile Girişimlere Katma Değer Katmak.
Pazarlamaya Uygun Satış Stratejisi.
Sürdürülebilir girişim kârlarını en üst düzeye çıkarmak için Promosyon ve Viral Pazarlama. Pazar Etkinliklerine Kaynakların Dağitimi, Planlanması.
Girişimlerde İstihdam, Büyüme ve Çalışanı elde tutma için Girişim Pazarlama Stratejileri.
Finansman Faaliyetleri için Pazarlama. Güçlü Markalar ve Güçlü Şirketler Kurma.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Girişime değer katabilecek pazarlama kavramları, yöntemleri, taktikleri ve stratejileri.
  • 2- Yeni girişimler için 4P'nin ele alınması
  • 3- Start-up'ı yönetmek ve organize etmek
  • 4- Girişim olarak markalaşmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Etkileşimli Öğretim. Ders, sınıf içi çalışma, laboratuvar uygulamaları, ara sınav ve final sınavı.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Girişimcilik İçin Girişimcilik Pazarlama ve Pazarlamaya Dayalı Stratejiye Giriş: Konumlandırma, Hedefleme ve Segmentasyon
2 Girişimcilikte Başarı için Fikir Yaratma, Tarama ve Geliştirme
3 Olağanüstü Kar Kazanacak Girişimci Fiyatlandırma Kararları
4 Sürdürülebilir Rekabet Avantajı için Girişimci Dağıtım Kanalları Kararları
5 Ürününüzün Başarılı Lansmanı
6 Çalışan Girişimci Reklamcılık
7 Halkla İlişkilerden Yararlanma (PR) Maksimum Değer
8 Satış Yönetimiyle Yeni Girişimlere Katma Değer Katmak
9 Pazarlamaya Uygun Satış Stratejisi
10 Sürdürülebilir yeni girişim kârlarını en üst düzeye çıkarmak için Promosyon ve Viral Pazarlama
11 Pazar Etkinliklerine Kaynak Dağıtımı
12 Çalışanların İstihdam Edilmesi, Büyüyünmesi ve Ezilmesine Yönelik Girişimci Pazarlama
13 Finansman Faaliyetleri İçin Pazarlama
14 Güçlü Markalar ve Güçlü Şirketler Geliştirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Marketing That Works: How Entrepreneurial Marketing Can Add Sustainable Value to Any Sized Company (2nd Edition) July 16, 2015 by Leonard M. Lodish (Author), Howard L. Morgan (Author), Shellye Archambeau (Author), Jeffrey Babin (Author)


DİĞER KAYNAKLAR

Ulusal ve uluslararası vakalar, sektör ve araştırma raporları


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 1 25
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 35
Final Sınavı 1 40
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14228
Uygulama14114
Proje11515
Sunum/Jüriye Hazırlık11010
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14228
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12525
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

#
OC1
OC2
OC3
OC4