Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Türk Dili I | TD 101 | Bahar | 02+00+00 | Zorunlu | 2 | 1 |
Akademik Birim: | Yabancı Diller Yüksek Okulu |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | Türkçe |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Şehnaz ŞİŞMANOĞLU ŞİMŞEK |
Dersin Amacı: | TD 101 dersinin temel amacı öğrencilerin Türkçe okuma ve yazma becerilerini geliştirerek, okuduklarını eleştirel bir bakış açısıyla çözümlemelerini ve düşüncelerini düzgün, anlaşılır ve akıcı bir Türkçeyle ifade etmelerini sağlamaktır. Türkçenin tarihsel serüvenine ilişkin bilgi edinerek bu konuda kendi bakış açılarını geliştirecek olan öğrenciler, dönem boyunca kısa paragraflardan uzun makalelere kadar farklı boyutlardaki düşünce yazılarını anlayarak okumayı, okudukları üzerinde yorum üretmeyi ve yorumlarını akademik etik kurallarını dikkate alarak düzgün bir Türkçeyle ifade etmeyi öğrenmiş olacaklar. |
Dersin İçeriği: | Dersin temel içeriğini düşünceye dayalı yazılar oluşturuyor. Türkçenin tarihsel serüvenini ortaya koyan yazıların okunması ve tartışılmasından sonra Türkçe dilbilgisi ve anlatım sorunları üzerinde duruluyor. Argümana dayalı uzun ve kısa düşünce yazılarının etkin okuma yöntemleriyle okunması kitap eleştirisi yazarak akademik etik bağlamında alıntı gösterme yöntemleri ve kaynakça hazırlama yönteminin öğrenilmesi ise dersin içeriğini oluşturan diğer konular. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Blackboard |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihsel Açıdan Türkçe | Verilen makalelerin okunması Çalışma sorularının yapılması |
2 | Türkçe Sorunlarına Farklı Yaklaşımlar | Verilen makalelerin okunması Çalışma sorularının yapılması |
3 | İmla ve Anlatım | Verilen makalelerin okunması Çalışma sorularının yapılması |
4 | Sözcük Bilgisi ve Yanlışları | Verilen makalelerin okunması Çalışma sorularının yapılması |
5 | Türkçenin gündelik hayattaki bazı kullanımları: E-posta, dilekçe vb. yazmak | Verilen makalelerin okunması Çalışma sorularının yapılması |
6 | Konu tekrarı/ Vizeye hazırlık | Verilen makalelerin okunması Çalışma sorularının yapılması |
7 | Paragraf Bilgisi I | Verilen makalelerin okunması Çalışma sorularının yapılması |
8 | Paragraf Bilgisi II | Verilen makalelerin okunması Çalışma sorularının yapılması |
9 | Düşünce Yazılarını Okuma I | Verilen makalelerin okunması Çalışma sorularının yapılması |
10 | Düşünce Yazılarını Okuma II | Verilen makalelerin okunması Çalışma sorularının yapılması |
11 | Kitap Eleştirisi Yazma | Verilen makalelerin okunması Çalışma sorularının yapılması |
12 | Alıntı Yapma ve Kaynak Gösterme | Verilen makalelerin okunması Çalışma sorularının yapılması |
13 | Kaynakça Hazırlama ve İntihal | Verilen makalelerin okunması Çalışma sorularının yapılması |
14 | Konu tekrarı/Finale Hazırlık | Verilen makalelerin okunması Çalışma sorularının yapılması |
Alpay, Necmiye. Türkçe Sorunları Kılavuzu, Metis Yayınları, 2000. Aksoy, Ömer Asım. Dil Yanlışları, İnkılap, 2008. Selçuk Ş. Şirin, Bir Türkiye Hayali, Doğan Yayınevi, 2017. Sırma Köksal, Okumanın Halleri, Metis Yayınları, 2006. |
Alpay, Necmiye. Dilimiz, Dillerimiz, Metis Yayınları, 2004 Rooks, George M., Paragraph Power Communicating Ideas Through Paragraphs, Longman, New York, 1999. Barnet, Sylvan and Bedau Hugo. Critical Thinking Reading Writing. Bedford /St.Martin?s. Boston and New York, 1999. Blanchard, Karen ve Christine Root. Ready to Write More From Paragraph to Essay,Longman, New York, 2004. Zemach, Dorothy E. College Writing From Paragraph to Essay. Macmillan, 2003. Goatly, Andrew. Critical Reading and Writing. London and New York, Routledge, 2000. Jordan, R.R. Academic Writing Course, Longman, Essex, 1999. Gardner, Peter S. New Directions Reading, Writing, and Critical Thinking, Cambridge, Cambridge University Press, 2005. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 12 | 10 |
Ödev | 1 | 15 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 2 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 17 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 7 | 1 | 7 |
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat): | 25 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | 3 | ||||||||||
OC2 | 3 | ||||||||||
OC3 | |||||||||||
OC4 | |||||||||||
OC5 | |||||||||||
OC6 | 3 |