DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Uluslararası İlişkiler Teorisi IR 313 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Uluslararası İlişkiker
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, uluslararası disiplininin detaylı teorilerine giriş niteliğinde olup, öğrencilere, disiplinin farklı anlatımlsal, analitik ve eleştirel yaklaşımlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. Sınıf tartışmaları ve ödevler yoluyla öğrenciler, mevcut teorileri öğrenmenin yanında, kendi yaklaşımlarını üretemeye yönlendirilir.
Dersin İçeriği: Realizm, liberalizm, İngiliz Okulu, Marksizm, Eleştirel Teori, Yapısalcılık, Feminizm, post-koloniyalizm
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Uluslararası İlişkiler disiplinin, bilimdalı olarak nasıl evrildiğini anlamlandırabileceklerdir
  • 2- Disiplini oluşturan felstefi arkaplanın teorik altyapısını anlamlandırabileceklerdir
  • 3- Uluslararası İlişlkiler Teorisilerinin ana argümanları, tartışmaları ve kapsamını tartışabileceklerdir.
  • 4- Disiplinin tanımsal, yapısal ve eleştirel yaklaşımlarına daha yakından hakim olabileceklerdir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri İki saat anlatım ve bir saat sınıf tartışması. Öğrenciler haftalık okumaları, dersten önce yapmalıdırlar.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş Smith, Steve (2007) ?Introduction: Diversity and Disciplinarity in International Relations Theory?, in Dunne et al., pp. 1-12.
2 Realizm: Klasik ve Yapısal Mearsheimer, John J. (2007) ?Structural Realism,? in Dunne et al., ch. 4.
3 Realism - devam
4 Liberalizm ve neo-liberal kurumsalcılık Panke, Diana and Thomas Risse (2007) ?Liberalism,? in Dunne et al., ch. 5. Martin, Lisa L. (2007) ?Neoliberalism,? in Dunne et al., ch. 6.
5 Liberalizm- devam
6 Marksizm ve Eleştirel Teori
7 İngiliz Okulu: Realizm ve Liberalizmin ötesi
8 Yapısalcılık
9 Feminizm
10 Post-yapısalcılık
11 Yeşil Teorisi Eckersley, Robyn (2007) ?Green Theory?, in Dunne et al., ch. 13.
12 Uİ ve Küreselleşme Hay, Colin (2007) ?International Relations Theory and Globalization?, in Dunne et al., ch. 14.
13 Post-koloniyalizm
14 Bitiş Waever, Ole (2007) ?Still a Discipline After All These Debates?? in Dunne et al., ch. 15. Smith, Steve (2004) ?Singing Our World Into Existence: International Relations Theory and September 11,? International Studies Quarterly, 48(3): 499-515.


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Tim Dunne, Milja Kurki and Steve Smith (eds.) (2007) International Relations Theories: Discipline and Diversity, (Oxford: Oxford University Press). [henceforth: Dunne et al.]


DİĞER KAYNAKLAR

http://conversations.berkeley.edu


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Ödev 1 20
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 14 -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 31 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev11010
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14456
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11010
Final Sınavı11010
Toplam İş Yükü (saat):128


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1 3 3 2 3 3 1 1 1
OC2 3 3 2 3 3 2 2 1
OC3 3 3 2 3 3 1 1 1
OC4 3 3 2 3 3 2 2 1