DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Karadeniz Bölgesinde Siyaset ve Güvenlik IR 448 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Uluslararası İlişkiker
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Hamid Akın ÜNVER
Dersin Amacı:
Dersin İçeriği:
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Karadeniz bölgesinin siyasal dinamiklerini ve uluslararası ilişkilere katkısını derinlemesine anlamlandırabileceklerdir
  • 2- Analitik bir şekilde, bölgeselcilik süreçlerini kavramsallaştırabileceklerdir
  • 3- Bölgesel ve bölge dışı aktörlerin Karadeniz'deki rolünü tartışabileceklerdir.
  • 4- Avrupa Birliğini'nin Karadenizdeki rolünü ve siyasetlerini kavramsallaştırabileceklerdir.
  • 5- Demokratikleşme ve enerji güvenliği gibi bölgelerarası konuların Karadeniz'e etkilerini tartışabileceklerdir
  • 6- Yazı ve sözlü ifade ile Karadeniz bölgesine dönük tartışmalar bağımsız bir şekilde tartışabileceklerdir
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş: Neden Karadeniz çalışmaları? King in Hamilton and Mangott lesser
2 Karadeniz bölgesini tanımlamak Ciuta Triantaphyllou, Chapter 1
3 Teorik ve tarihsel perspektiften bölgecilik sürecini anlamak Fawcett Hurell
4 Bölgeselcilik: Karadeniz`in ana aktörleri Celac Manoli (2011)
5 Avrupa Birliği ve Karadeniz bölgesi - hedefler, öncelikler Japraridze et al. Triantaphyllou, Chapter 8
6 Avrupa Birliği ve Karadeniz bölgesi - ana siyasetler ve enstrümanlar Emerson in Mangott and Hamilton Fischer and Lannon
7 Vize sınavı - AB ve Karadeniz
8 Rusya ve Karadeniz bögesi Arbatova Triantaphyllou, Chapter 7 Trenin in Mangott and Hamilton
9 Türkiye ve Karadeniz bölgesi Triantaphyllou, Chapter 4 Baran in Mangott and Hamilton
10 ABD ve Karadeniz bölgesi Traintaphyllou, Chapter 6 Hamilton in Mangott and Hamilton
11 Bölgede güvenlik endişeler: donmuş çatışmalar, enerji güvenliği Adomeit Secrieru Matveeva in Mangott and Hamilton Kaveshnikov Celikpala
12 Karadeniz bölgesnde demokratikleşme Cornell and Jonsson in Mangott and Hamilton Aydin and Triantaphyllou
13 Araştırma ödevlerinin sunumu ve değerlendirilmesi
14 İleriye bakmak Karadeniz bölgesinin gelecekteki meseleleri Aydin and Triantaphyllou


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR



DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Proje 1 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 40
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje12020
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14456
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11515
Final Sınavı12020
Toplam İş Yükü (saat):153


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1 3 3 3 3 2 2 1 2
OC2 3 3 3 2 2 1 1 2
OC3 3 3 3 3 2 2 1 1
OC4 2 2 2 2 2 1 1 2
OC5 2 2 1 1 1 2 2 3
OC6 1 2 2 2 2 3 3 3