DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Terör ve Şiddet IR 457 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Hamid Akın ÜNVER
Dersin Amacı: Dersin amacı terörizm giriş ve siyasi şiddet konusunda temel bilgileri vermektedir. Günümüzde tehdit oluşturan grupların ideolojisi, nasıl organize oldukları ve bunlara nasıl karşı konulacağı konusunda temel bilgileri vermeyi amaçlamaktadır. Bu ders gelecekteki ve vatandaşlara güncel güvenlik ortamındaki ana meseleleri stratejik olarak düşünebilmeleri için gerekli olan kavramsal araçları ve çerçeveyi sunmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders liberal demokratik devletlere karşı özel bir tehdit olarak duran terörizmin gelişmesini, motivasyonlarını, stratejisini, yöntemlerini ve sonucunu incelemeyi hedeflemektedir
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- . Öğrenciler, terörizm ve siyasi şiddet konusundaki olgusal bilgilerini arttıracak ve uluslararası ilişkilere bağlantısını kavramsallaştırabileceklerdir
  • 2- Terörist saldırıları daha iyi anlayabilmek için analitik kapasitelerini arttıracak, diplomasi ile ilişkisini tartışabileceklerdir
  • 3- Terör ve şiddet konusunun -çok boyutlu niteliğiyle uyum halinde- okuma-anlama, araştırma, tartışma ve yazma konusundaki teknik becerilerini artıracaklardır
  • 4- Kritik düşünme, analiz edebilme ve sentez yapabilme becerilerini geliştireceklerdir
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Dersler öncesinde öğrenciler tartışılacak konunun okumalarını yaparak gelecektir. Ders anlatımı ve belirtilen konular üzerindeki tartışmalar yapılarak öğrencilerin içeriği derinlemesine öğrenmesi sağlanacaktır. Farklı sinema ve video örnekleri konusunda öğrenci kendi düşüncelerini aktardıkları yazma çalışmaları da dikkate alınmaktadır. Öğrencilerin teorik temelleri dikkate alarak terör örgütleri ve şiddet konusunda sunum yapılması öğrenilen konuların pekiştirilmesini sağlamaktadır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Terörizm nedir? Bruce Hoffman, Inside Terrorism, ss. 1-42.
2 Terörizmin tarihi Chailand, The History of Terrorism, ss. 95-132
3 Terörizm?in stratejisi nasıl çalışır? Hoffman, Inside Terrorism, ss. 229-256.
4 Modern Terörizm David Rapoport, ?Four Waves of Terrorism?, http://international.ucla.edu/media/files/Rapoport-Four-Waves-of-Modern-Terrorism.pdf
5 İslamcı Doktrin Hoffman, Inside Terrorism, ss. 81-105
6 El-Kaide Doktrini Hoffman, Inside Terrorism, ss. 105-130
7 İntihar Bombacılığı Robert Pape, Dying to Win, ss. 27-60.
8 Eski Medya ve Terörizm Hoffman, Inside Terrorism,, ss.173-196.
9 Yeni Medya ve Terörizm Hoffman, Inside Terrorism,, ss.197-228.
10 Terörle Mücadele James J.F. Forest, Countering Terrorism and Insurgency in the 21st century, ss.151-178
11 Kimyasal, Biyolojik, Nükleer Terörizm James J.F. Forest, Countering Terrorism and Insurgency in the 21st century, ss.151-178
12 Siber Terörizm UNODC, ?The use of the Internet for terrorist purposes?, ss. 1-12.
13 Sunumlar
14 Sunumlar


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Hoffman, Inside Terrorism, New York, 2006.
James J.F. Forest(ed.), Countering Terrorism and Insurgency in the 21st century, Westport: Praeger, 2007.


DİĞER KAYNAKLAR

David Rapoport, ?Four Waves of Terrorism?, http://international.ucla.edu/media/files/Rapoport-Four-Waves-of-Modern-Terrorism.pdf
Robert Pape, Dying to Win, New York, 2005.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Ödev 5 15
Sunum/Jüri 1 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 4 15
Final Sınavı 1 40
Total: 25 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Sunum/Jüriye Hazırlık12020
Diğer Uygulamalara Hazırlık2510
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14342
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11010
Final Sınavı11818
Toplam İş Yükü (saat):142


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1 3 3 3 3 2 2 1 1
OC2 3 3 3 3 2 2 1 1
OC3 3 3 3 3 2 2 1 1
OC4 3 3 3 3 2 2 1 1