DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yönetim ve Örgütsel Davranış BA 214 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 7
Akademik Birim: İşletme
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Seviye Belirtilmemiş
Dersin Koordinatörü: Havva Pınar İMER
Dersin Amacı: Örgütsel davranış disiplininin hedefi kurumlara, günümüzün hızla değişen ve küreselleşmenin etkisinde olan iş çevresi koşullarına uyum sağlayabilmeleri için çalışanlarını temel alarak yol göstermektir. Dersin amacı, öğrencilere bireysel, grup ve kurumsal düzeydeki sistemsel ve davranışsal dinamikler ile ilgili temel kavramları kuramsal ve uygulama perspektiflerinden öğretmektir. Dersi tamamladıklarında öğrencilerden bireysel düzeyde iş tutumları, kişilik, değerler, karar verme ve motivasyon grup düzeyinde grup ve takım davranışları, iletişim, güç ve politika, liderlik, çatışma ve müzakere kurumsal düzeyde kurumun yapısı ve kültürü, değişim ve stres yönetimi ile ilgili bilgi, anlayış ve sezgi geliştirmeleri beklenir.
Dersin İçeriği: Örgütsel davranış bireysel (mikro), grup ile ilgili (mezo) ve kurumsal (makro) etmenlerin, kurum içinde ve çevresinde bireylerin tutum ve davranışlarına etkilerini sistematik yaklaşımla inceler. Yönetim bilimine ve yöneticilere sistemlerin işleyişi ve çalışan davranışları ile ilgili geri bildirim vererek yönetim fonksiyonlarının iş performansını geliştirici ve kuruma bağlılığı güçlendirecek yönde beslenmesine katkı sağlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Örgütsel davranışın temel prensiplerinin ve teorilerinin anlaşılması
  • 2- Farklı bakış açılarının eleştirel yaklaşımla değerlendirilebilmesi
  • 3- Çalışma alanıyla ilgili terminoloji, sınıflamalar, yöntemler ve trendlerle ilgili temel bilgi edinimi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, örnek olay analizleri, grup çalışması


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Örgütsel Davranışa Giriş Robbins & Judge, Chapter 1
2 İşyerinde Çeşitlilik İş tutumları ve İş Tatmini Robbins & Judge, Chapter 2 & 3
3 Duygular ve duygudurumlar Robbins & Judge, Chapter 4
4 Kişilik ve Değerler Robbins & Judge, Chapter 5
5 Algı ve Bireysel Karar Verme Süreçleri Robbins & Judge, Chapter 6
6 Motivasyon Kavramları Robbins & Judge, Chapter 7
7 Motivasyon/Güdülenme Uygulamaları Robbins & Judge, Chapter 8
8 Grup Davranışının Temelleri Robbins & Judge, Chapter 9
9 Takımlar ile ilgili Kavramlar Robbins & Judge, Chapter 10
10 İletişim Kurum içi Güç ve Politika ile ilgili Kavramlar Robbins & Judge, Chapter 11 & 12
11 Liderlik Robbins & Judge, Chapter 13
12 Çatışma ve Müzakere Robbins & Judge, Chapter 14
13 Kurumların Yapısal Öğeleri Robbins & Judge, Chapter 15
14 Kurum Kültürü ve Kurumsal Değişim Robbins & Judge, Chapter 16 & 18


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Robbins, S. P. and Judge, T. A. (2013). Organizational Behavior, 15th Edition (Global), Pearson Education.


DİĞER KAYNAKLAR

Eren, E. (2010). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. 12. Baskı, Beta Yayınevi.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 10
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 1 -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 50
Final Sınavı 1 40
Total: 5 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler13535
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar23060
Final Sınavı13838
Toplam İş Yükü (saat):175


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1     1   2      
OC2         2     2
OC3         1