DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Araştırma Yöntemleri PS 238 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 7
Akademik Birim: Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Şule TOKTAŞ
Dersin Amacı: 1. `bilgi?, `bilgi üretme iddiası?, `araştırma?, `pozitivizm?, `post-pozitivizm?, `metodoloji?, `teori?, `paradigma?, `post-modernizm?, `araştırma etiği? gibi kavramların tanıtılması.
2. sosyal bilimcilerin kullandığı araştırma teknikleri ve metodlarının tanıtımı.
3. sosyal bilimlere ait bir konu ile ilgili bir araştırmanın nasıl tasarlanabileceğinin gösterilmesi.
4. sosyal bilimlere ait bir konu ile ilgili bir araştırmanın adım adım yürütülme sürecinin gösterilmesi
Dersin İçeriği: `bilgi?, `bilgi üretme iddiası, `araştırma, `pozitivizm, `post-pozitivizm, `metodoloji, `teori, `paradigma, `post-modernizm, `araştırma etiği gibi kavramların tartışılması sosyal bilimcilerin kullandığı araştırma teknikleri ve metodlarının tanıtımı, araştırma tasarlama ve araştırma yürütme süreçleri üzerinde çalışma.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- will be able to identify and describe concepts such as `knowledge?, `claims to knowledge?, `research?, `positivism?, `post-positivism?, `methodology?, `theory?, `paradigm?, `post-modernism? and `ethics in research.?
  • 2- . will be familiar with the methods and techniques that social scientists use to carry out research
  • 3- will gain experience on designing research on a social science topic.
  • 4- will gain experience in conducting a small research project under the supervision of the instructor.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders Anlatım


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık ÖÇ
1 Neden sosyal araştırmalar yapıyoruz? 1
2 Neden sosyal araştırmalar yapıyoruz? 1
3 Literatür tarama, yazma stratejileri, bilimsel etik tartışmaları 1
4 Araştırmada zaman boyutu 1
5 Teori nedir? Teori ve Ideoloji 2
6 Positivizm, Eleştirileri, Post-pozitivism, Eleştirel Sosyal Bilim Çalışmaları, Feminist ve Post-modern akımlarda araştırma 2
7 Positivizm, Eleştirileri, Post-pozitivism, Eleştirel Sosyal Bilim Çalışmaları, Feminist ve Post-modern akımlarda araştırma 3
8 Araştırma tasarlama ve yürütme süreçleri 3
9 Araştırma tasarlama ve yürütme süreçleri 3
10 Niteliksel Araştırmalar 4
11 Niteliksel Araştırmalar 4
12 Niceliksel Araştırmalar 4
13 Araştırma Raporunun Yazımı 1
14 Tekrar 2


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Creswell, John, W. 2003. Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Method Approaches (second edition.)


DİĞER KAYNAKLAR

Neuman, W. Lawrence. 2003. Social Research Methods (fifth edition.)


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Ödev 1 50
Final Sınavı 1 50
Total: 2 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Arazi Çalışması313
Ödev24080
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler10220
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):175


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1 3 1 3 1 3 1 2 2
OC2 3 3 2 3 3 2 3 2
OC3 3 2 3 3 1 2 1 1
OC4 1 2 2 3 1 2 3 1