DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Deneysel Mimarlık IA 379 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 5
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Hakika SEZGİN
Dersin Amacı: 1. Mimarlık kültürünü keşfetmek
2. Yapma sürecinden öğrenmek
3. Malzeme performansını deneyimlemek ve tasarım girdisi olarak kullanmak
4. Tasarlanan ürünü, süreciyle beraber temsil etmek
Dersin İçeriği: Farklı özelliklere sahip materyalleri deneyimlemek ve bunları üretim sürecinde göz önünde bulundurmayı amaçlayan çalışmalar yapılacaktır. Öğrencilere malzeme performansını keşfetmek ve dönem sonunda bir ürün tasarlamaları beklenmektedir. Malzeme ile ilgili farklı konuklar derse sunum yapmak için davet edilecektir. Öğrenci çalışmalarının ve süreçlerini gösteren anlatılar dönem sonunda sergilenecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yapma sürecine giriş
  • 2- Üretimi tekniklerinin mimarlık kültürüne yansımasını irdelemek
  • 3- Sistematik düşünce
  • 4- Ürün ve sürece dair sunum tekniklerini geliştirmeleri beklenmektedir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders, sunum, atölye çalışmaları ve sergi


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Tanışma ve derse giriş
2 Kağıttan strüktür yapma, stüdyo çalışması
3 Kağıttan strüktür yapma, stüdyo çalışması
4 Kağıttan strüktür yapma, teslim ve forum
5 Halat ile strüktür yapma, stüdyo çalışması
6 Halat ile strüktür yapma, stüdyo çalışması
7 Halat ile strüktür yapma, teslim ve forum
8 Enstalasyon tasarımı, stüdyo çalışması
9 Enstalasyon tasarımı, stüdyo çalışması
10 Enstalasyon tasarımı, stüdyo çalışması
11 Enstalasyon tasarımı, teslim ve forum
12 Enstalasyon saha çalışması
13 Enstalasyon saha çalışması
14 Enstalasyon açılışı


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Ingold, T. Making: Anthropology, Archaeology, Art and Architecture, New York & London, Routledge, 2013.


DİĞER KAYNAKLAR

Ingold, T. Making: Anthropology, Archaeology, Art and Architecture, New York & London, Routledge, 2013.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Proje 2 40
Final Sınavı 1 60
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje21530
Final Sınavı15353
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1 1                   2  
OC2 1                   2  
OC3   3                    
OC4 1