DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Gömülü Sistem Tasarımı CE 354 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 8
Akademik Birim: Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Digital Design
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Habib ŞENOL
Dersin Amacı: Gömülü sistem tasarımını üstlenmek ve ayrıca gömülü mobil uygulama geliştirmeye giriş için yeterli arka plan sağlamak.
Dersin İçeriği: Bu ders, gömülü sistem tasarımı için en yeni yöntemleri, kavramları, araçları ve teknikleri sunar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Gömülü sistemleri ve kodlamaya yönelik temel yaklaşımları anlamak,
  • 2- Tipik gömülü ve mobil uygulama örneklerine dayanarak sistemleri belirlemek, simüle etmek, analiz etmek, modellemek ve tasarlamak için programlama tekniklerini, Android ve Apple iOS işletim sistemlerini kullanmak,
  • 3- Gömülü ve mobil uygulamalarla ilgili laboratuar veya uygulamalı etkinlikleri anlamak. Kavramları ezberlememek; bunları gerçek yaşam koşullarında uygulama becerisi kazanır.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Classical Method in Course.Laboratory: The key to obtaining high levels of student achievement in this program is the reliance on lab or hands-on activities. The students do not just memorise the concepts they apply them in real life situations. With his focus, lab equipment is adequate so that each student is able to manipulate the materials by him/herself. Experiments are introduction to mobile application developer software and tools (Installation of Android Development Environment Installing Java development kit (JDK) and Java Runtime Environment (JRE)), Layout and Graphical User Interface-GUI components, Design of a Basic Menu using Layouts and GUI Components, Concept of Intent and data transfer between two intents, Database (SQLite RDBMS) and I/O Operations in Android, introduction to Apple iOS .


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Gömülü Sistemlere Giriş
2 ARM İşlemcilerin Mimarisi
3 Mobil Uygulama Geliştirme Kavramları - Android ve iOS
4 Dost ARM Mini 6410 4.3 ”SDK Kartı
5 Dost ARM Mini 6410 7” SDK Kartı
6 İOS Uygulaması Geliştirme Bölüm-I
7 İOS Uygulaması Geliştirme Bölüm-II
8 Android Programlamaya Giriş Ara Sınav-I
9 Eclipse kullanarak Android Uygulamaları Geliştirme
10 Android Geliştirme Ortamının Kurulumu
11 Java geliştirme kiti (JDK) ve Java Runtime Environment (JRE), Layout ve Graphical User Interface-GUI bileşenlerinin yüklenmesi
12 Java geliştirme kiti (JDK) ve Java Runtime Environment (JRE), Layout ve Graphical User Interface-GUI bileşenlerinin yüklenmesi Ara Sınav-II
13 Niyet Kavramı ve iki amaç arasında veri aktarımı
14 Android'de Veritabanı (SQLite RDBMS) ve G / Ç İşlemleri, Apple iOS'a giriş


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Embedded System Design, Peter Marwedel, Springer, ISBN-13 978-0-387-29237-3, 2006.


DİĞER KAYNAKLAR

Designing Embedded Systems with PIC Microcontrollers, Principles and applications, Tim Wilmshurst, Elsevier, 2007, ISBN-13: 978-0-7506-6755-5.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 50
Final Sınavı 1 50
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar24896
Final Sınavı16060
Toplam İş Yükü (saat):198


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1 3   2                  
OC2 3   2 3 3 2            
OC3 3   2 3 3 2