Akademik Birim: |
|
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Seviye Belirtilmemiş |
Dersin Koordinatörü: |
Mesut ÇEVİK |
Dersin Amacı: |
Nesneye yönelik programlama yönteminin ileri kavramlarını ve özelliklerini öğretmek. Bu yöntemlerin iyi bir program yazmak için etkin bir biçimde nasıl kullanılacağını Java programlama dili ile göstermek. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders BP104’ün bir devamıdır. BP104, kontrol konuları (döngüler, koşullu ifadeler, metotlar, parametre geçişi, vb) üzerine odaklanırken, BP251 veri konuları üzerine odaklanır. Bazı konular şunlardır: Dosya işleme, diziler ve dizi listesi, yineleyiciler, eylem dinleyicileri, İnteraktörler, bileşen dinleyicileri, veri yapısı tasarımı. Ders aynı zamanda sıralama ve arama gibi klasik algoritmaları ve listeler gibi klasik veri yapılarını incelerken karmaşıklık ve performans ödünleşmesini tanıtır. Ders, veri yapısı uygulaması ve Java Collections Framework’ten gelen bileşenleri kullanan bir karışım içerir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Nesneye yönelik programlamanın temellerini anlayabilmeli.
- 2- Soyutlama ve arayüzleri kullanarak daha büyük sorunlara nesneye yönelik çözümler tasarlayabilmeli.
- 3- Kalıtım kullanarak kodu uygun bir şekilde yeniden kullanabilmeli.
- 4- Nesneye yönelik programlama sisteminde sınıfların tasarımıyla ilgili sorunları anlayabilmeli.
- 5- İyi tasarlanmış Nesneye Yönelik programlar ile kötü tasarlanmış Nesneye Yönelik programlar arasında ayrım yapabilmeli.
- 6- Sınıf tasarımlarında en yaygın tasarım şablonlarının farkında olabilmeli ve en uygununu kullanabilmeli.
- 7- En yaygın algoritma tasarım yöntemlerini ve bunların güçlü ve zayıf yönlerini anlayabilmeli.
- 8- Ne zaman mevcut algoritmaları seçip kullanmak , ne zaman yeni algoritmalar tasarlamak gerektiğini anlayabilmeli.
- 9- Bir dizi sorunu çözebilmek için makul algoritmaları tasarlayabilmeli.
- 10- Bir stil rehberini takip edebilme ve etkili kod gözden geçirme yapabilmeli.
- 11- Ekip çalışması yapabilmeli.
- 12- Bir Tümleşik Geliştirme Ortamı ( Integrated Development Environment) kullanabilmeli.
- 13- Java'da program yazabilmeli.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Anlatım, soru – cevap, tartışma, uygulama |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Nesneler ve hafıza, Daha fazla parametre geçirme |
Önerilen metinlerin okunması |
2 |
Dosya işleme
İstisnalar
|
Önerilen metinlerin okunması |
3 |
Diziler ve dizi listesi |
Önerilen metinlerin okunması |
4 |
Diziler ve dizi listesi (devam) |
Önerilen metinlerin okunması |
5 |
Hata ayıklama stratejileri |
Önerilen metinlerin okunması |
6 |
Java koleksiyonları çerçevesi,
Hashmap sınıfı
|
Önerilen metinlerin okunması |
7 |
Yineleyiciler
Nesneye yönelik tasarım
|
Önerilen metinlerin okunması |
8 |
Swing İnteraktörleri
JComponent hiyerarşisi,
Eylem dinleyicileri
|
Önerilen metinlerin okunması |
9 |
Grafik kullanıcı arayüzleri
İnteraktörler
|
Önerilen metinlerin okunması |
10 |
Bileşen dinleyicileri
Veri tabanı tasarımı
|
Önerilen metinlerin okunması |
11 |
Sıralama ve arama
Algoritmik analiz
|
Önerilen metinlerin okunması |
12 |
Büyük programlama
Yazılım mühendisliği
|
Önerilen metinlerin okunması |
13 |
Standard Java
main metodu
|
Önerilen metinlerin okunması |
14 |
Sosyal ağlar
Ek konular
|
Önerilen metinlerin okunması |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.