DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İngilizce I EL 101 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 4
Akademik Birim:
Öğrenim Türü:
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: John Antony Rodenhurst
Dersin Amacı:
Dersin İçeriği:
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Akademik bir metini anlayabilme ve üzerine yazabilme becerisini edinmek
  • 2- Akademik bir metin üzerine paragraf yazabilme becerisini edinmek
  • 3- Akademik bir metin üzerine kompozisyon yazabilme becerisini edinmek
  • 4- Akademik kelime edinimi ve kullanabilme becerisini edinmek ve geliştirmek
  • 5- İleri Dilbilgisi kullanım becerisini edinmek
  • 6- Eleştirel bakış açısını edinmek ve geliştirmek
  • 7- Sınıf içi ve dışı takım çalışma becerisi kazanmak
  • 8- Değişen koşullara ayak uydurabilmek için teknolojik yenilikleri izleme yeteneği ve yaşam boyu eğitim bilinci.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı ve Oryantasyon Paragraf Yazım Çalışması
2 Unit 2: Reading 1
''The New Megalopolis'' Reading: Skimming: Finding main ideas quickly
Scanning: Finding specific information quickly/ Identifying main ideas and supporting details
Previewing and predicting
Increasing the understanding of the target academic words/ Identifying the author's viewpoint and commenting on the ideas mentioned in the text
Dilbilgisi Çalışması
3 İleri Dilbilgisi: Sıfat Cümleleri Dilbilgisi Alıştırmaları
4 Unit 2: Reading 2
''Ecopolis Now'' Reading: Skimming: Finding main ideas quickly
Scanning: Finding specific information quickly/ Identifying main ideas and supporting details
Previewing and predicting
Increasing the understanding of the target academic words
Identifying the author’s viewpoint and commenting on the ideas mentioned in the text
Araştırma Çalışması
Konu: Migrating species
5 Tekrar çalışmaları Paragraf Yazımı
Konu: What impact do big cities have on the environment?
Give examples to support your ideas
6 Paragraf Yazımı Kelime Çalışması
7 Unit 3: Reading 1
''Art Controversies'' Reading: Reviewing, identifying main ideas and supporting details
Skimming and making predictions
Increasing the understanding of the target academic words
Paragraf Yazımı
Konu: Who should make decisions about what art is? What criteria should they use?
8 İleri Dilbilgisi: İsim Cümleleri Dilbilgisi Alıştırmaları
9 Unit 3: Reading 1
''One Person's Vandalism is another one's art'' Reading: Reviewing identifying main ideas and supporting details
Skimming and making predictions
Increasing the understanding of the target academic words
Dilbilgisi Alıştırmaları
10 Writing:
Planning for writing: Thesis, major points and supporting details
Organizing a written for and against arguments to the topics discussed in the unit
Kompozisyon Yazımı Üzerine Alıştırmalar
11 Unit 4: Reading 1
''Staying Alive'' Reading: Interpreting charts, graphs, and tables / Reviewing identifying main ideas and supporting details
Previewing and predicting
Increasing the understanding of the target academic words
Beyin Fırtınası Çalışmaları
Konu: Life expectancy and health in general and within the students` family
12 İleri Dilbilgisi: Edilgen Yapı Dilbilgisi Alıştırmaları
13 Unit 4: Reading 2
''Immunization against diseases of public health'' Reading: Interpreting charts, graphs, and tables
Reviewing identifying main ideas and supporting details
Previewing and predicting
Increasing the understanding of the target academic words
Kompozisyon Çalışması
Konu: Imagine that a drug company develops a vaccine that says it will protect against all major diseases. They need volunteers to test the vaccine. Would you volunteer? Why or why not?
14 Unit 4: Reading 2
''Immunization against diseases of public health'' Reading: Interpreting charts, graphs, and tables
Reviewing identifying main ideas and supporting details
Previewing and predicting
Increasing the understanding of the target academic words
Ek Okuma Metinleri


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR



DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 5
Proje 3 25
Ödev 10 5
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 1 -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 4 25
Final Sınavı 1 40
Total: 20 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati16348
Proje326
Ödev10110
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler188
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar4416
Final Sınavı11515
Toplam İş Yükü (saat):103


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1       2 3     2
OC2       2 3     2
OC3       2 3     2
OC4       2 3     2
OC5       2 3     2
OC6       2 3     2
OC7       2 3     2
OC8       2 3     2