DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İngilizce II EL 102 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 4.0
Akademik Birim:
Öğrenim Türü:
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Turgay BAYINDIR
Dersin Amacı: KONUSMA VE DİNLEME

Dönem bitiminde ögrenciler farklı akademik konularda sunum yapabilme ve grup içi tartışma becerisini geliştirmiş olacaklardır. Edinecekleri beceriler aşağıdaki gibidir:
- Ingilizceyi akıcı şekilde konuşabilme
- Kendini Ingilizce açık ve kısaca ifade edebilme
- Bireysel sunum yapabilme
- Bir durum karşısında gerekli iletisim stratejisini kullanabilme
- İletişimini geliştirmek için geri bildirim alabilme ve aktarabilme
- Detaylı anlama için dinleme becerisini geliştirme
- Fikirlerini etkili şekilde bireysel ya da grup içinde paylaşabilme
- Münazara yapabilme


AKADEMİK KELiME BİLGİSİ
Bu ders öğrencilerin sıkca kullanılan akademik kelime bilgisini genişleterek gelistirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: Ünite 2: Learning Online
Ünite 3: Changing Roles in the Family
Ünite 4: A Healthy Lifestyle
Ünite 5: The Influence of the Media
Unite 7: The World of Work
Ünite 8: Protecting the Environment
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Akademik bir makaleyi analiz etme ve makale ile ilgili sunum hazırlayabilme
  • 2- Verilen bir durum uzerine uygun bir iletisim stratejisi geliştirebilme
  • 3- Bireysel ve grup içinde kendi fikirlerini etkili bir şekilde ifade edebilme
  • 4- Münazara yapabilme becerisini kazanma
  • 5- Akademik kelime kullanma becerisini edinme
  • 6- Değişen koşullara ayak uydurabilmek için teknolojik yenilikleri izleme yeteneği ve yaşam boyu eğitim bilinci.
  • 7- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğrenci Odaklı Eğitim: İnteraktif


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve oryantasyon
2 Unit 2 ? Seminars and DiscussionsRecognizing different perspectives ? Reaching a balanced conclusion ? Comparing perspectives ? Summarizing the outcome of a discussion ? Chairing a discussion ? Leading a seminar
3 Unit 2 ? Seminars and DiscussionsRecognizing different perspectives ? Reaching a balanced conclusion ? Comparing perspectives ? Summarizing the outcome of a discussion ? Chairing a discussion ? Leading a seminar ? Günlük yazımı ve Ünite Özeti ? Konu ile ilgili bir video
4 Unit 3 Examining Underlying Assumptions ? Presenting information from a text ? Anticipating arguments before a discussion ? Referring to a text ? Exchanging opinions
5 Unit 3 Examining Underlying Assumptions ? Presenting information from a text ? Anticipating arguments before a discussion ? Referring to a text ? Exchanging opinions ? Günlük yazımı ve Ünite Özeti ? Konu ile ilgili bir video
6 SUNUM (15 PUAN)
7 Unit 4 Reading into Speaking ? Using a text to support your ideas ? Listening actively ? Exchanging information ? Clarifying and confirming understanding
8 Unit 4 Reading into Speaking ? Using a text to support your ideas ? Listening actively ? Exchanging information ? Clarifying and confirming understanding ? Günlük yazımı ve Ünite Özeti ? Konu ile ilgili bir video
9 Unit 5 Building up a Discussion ? Building on what others have said ? Presenting information from charts ? Referring to what previous speakers have said ? Referring to data
10 Unit 5 Building up a Discussion ? Building on what others have said ? Presenting information from charts ? Referring to what previous speakers have said ? Referring to data ? Günlük yazımı ve Ünite Özeti ? Konu ile ilgili bir video
11 Unit 7 Supporting Your Point of View ? Preparing for a discussion by thinking the issues through ? Finding a focus for a presentation ? Günlük yazımı ve Ünite Özeti ? Konu ile ilgili bir video
12 Unit 8 Collecting and Presenting Data ? Designing a questionnaire ? Participating in a debate
13 Unit 8 Collecting and Presenting Data ? Designing a questionnaire ? Participating in a debate
14 MÜNAZARA (15 PUAN)


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

McCormack, Watkins Sebastian (2012). English for Academic Study: SPEAKING, Garnet Education.


DİĞER KAYNAKLAR

Blackboard`a yüklenen materyaller


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 5
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev 5 5
Sunum/Jüri 2 30
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 40
Total: 10 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati16348
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev5210
Sunum/Jüriye Hazırlık2510
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14114
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar188
Final Sınavı11010
Toplam İş Yükü (saat):100


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1             2   3
OC2             3   3
OC3             3   3
OC4             3   3
OC5             2   3
OC6             3   3
OC7             3   3